יום שבת, 29 באוקטובר 2011

פאי פקאן מנצח




אין כמו פאי פקאן טוב, וזה משובח במיוחד.
כל פעם שמובא לאירוע זוכה לקבל תשואות רמות מצד הטועמים-
גם בשל יופיו, ובמיוחד בגלל הטעם הנפלא.

למי שאוהב להכין עוגות פאי מומלץ במיוחד לרכוש לעצמו תבנית פאי עם תחתית מתפרקת.

בתבנית זו ניתן להסיר את התחתית מהדפנות לאחר האפייה,
וכך לחלץ את הפאי ולהעביר אותו בביטחה לצלחת הגשה ללא סכנות מיותרות.
אחרי הכל - היופי בפאי וטארטים למיניהם הוא הדפנות המסולסלות, וכדאי מאוד שיראו אותן.











פאי פקאן מנצח

רכיבים:

לבצק:
250 גר' קמח  (2 כוסות)
75 גר' סוכר (1/3 כוס)
175 גר' חמאה קרה, בקוביות
1 חלמון
3 כפות מים קרים

למלית:
45 גר` חמאה חתוכה לחתיכות
470 גר' סירופ תירס בהיר (1/3 1 כוסות)
115 גר' סוכר חום (2/3 כוס)
1 ביצה
3 חלמונים
1 כף ברנדי
1 כפית תמצית וניל
150 גר` אגוזי פקאן קצוצים
250 גר` חצאי פקאן יפים

תבנית פאי 25-26 ס"מ, רצוי עם תחתית נשלפת

אופן הכנה:
מערבבים בפוד פרוססור קמח וסוכר, מוסיפים חמאה ומערבבים עד קבלת בצק פרורי.
בקערה קטנה טורפים חלמון ומים קרים. מוסיפים בהדרגה לתערובת בפוד פרוססור עד שהבצק מתאחד ומפסיקים.
מעבדים מעט לכדור (לא צריך ללוש) ומצננים במקרר כ-30  דקות. מחממים תנור ל-180 מעלות.
מרדדים הבצק לעיגול ומרפדים התבנית והשוליים בבצק.
למלית: ממיסים החמאה בסיר קטן על אש בינונית עד שמזהיבה.
יוצקים החמאה לקערה בינונית, מוסיפים סירופ תירס, סוכר, ביצה וחלמונים, ברנדי ותמצית וניל.
מקציפים עד לקבלת תערובת אחידה. מפזרים האגוזים הקצוצים בתבנית המרופדת בבצק ומיישרים.
מעל האגוזים הקצוצים מסדרים את חצאי הפקאנים בעיגולים בצפיפות מהעיגול החיצוני עד שכל הפאי מכוסה בעיגולי אגוזים.
יוצקים בזהירות את המלית מעל האגוזים באופן אחיד ומיישרים.
אופים את הפאי בתנור כ-45 דקות עד שהמלית יציבה. מצננים על רשת 20 דקות.

מקור המתכון: רוני ונציה






את סירופ התירס ניתן להשיג היום בחנויות האפייה המובחרות, וגם ברשתות בשיווק השונות על מדפי האפייה.
במידה ולא הצלחתם למצוא סירופ תירס, או סתם מתחשק לכם להשתמש בדבש, סילאן, או סירופ מייפל
בהחלט ניתן לעשות זאת, בכמה שינויים קטנים-
להשתמש ב-3/4 כוס של דבש, סילאן או מייפל בלבד במקום הכמות המצויינת לסירופ תירס (כ-270 גר')
ובנוסף להשמיט לחלוטין את כמות הסוכר החום מהמלית
וזאת מאחר וסירופ התירס עצמו לא מאוד מתוק, בניגוד לדבש או למייפל שהם מתוקים מאוד.
בהצלחה!



112 תגובות:

  1. נועה5/2/12 14:13

    הכנתי בשבת, יצא מדהים מדהים !

    כולם מאוד אהבו,
    תודה.

    השבמחק
  2. איזה כיף נועה, שמחה לשמוע!
    גם אני מתה על הפאי הזה-
    זה המתכון הקבוע שלי לפאי פקאן.
    הוא הוכן כבר עשרות פעמים
    ותמיד זכה לתגובות נלהבות...
    שמחה שהצליח, ותודה על העידכון! :)

    השבמחק
  3. לירון9/9/12 22:30

    נראה מעולה !!!
    אני אכין לראש השנה (לא מאסכולת גרגרני עוגות הדבש אנוכי)
    יש אפשרות לוותר על הברנדי, או שלא כדאי ?
    ואני ממש שמחה שגיליתי את הבלוג הזה :)

    השבמחק
  4. היי לירון ונעים להכיר!
    העובדה שאת לא מאסכולת עוגות הדבש כבר גורמת לי לחבב אותך ;)
    וזאת כחברה באסכולה כמובן...
    אין בעיה לוותר על הברנדי, זה ממש זניח מבחינת הטעם.
    אם בכל זאת מתחשק לך להיכנס לרוח החג,
    שימי לב להמלצה בתחתית העמוד על שימוש בדבש או בסילאן כתחליף לסירופ התירס.
    שיהיה בהצלחה ובתיאבוןןן

    השבמחק
  5. לירון10/9/12 10:02

    שוב היי
    כן, סילאן זה הכיוון.
    יופי אני אנסה :)
    חג שמח!

    השבמחק
  6. אנונימי26/11/12 10:54

    היי!
    המתכון נראה מעולה ואני כבר שבוע חופרת אינטרנט למצוא את המתכון המושלם לפאי פקאן.נבחר!
    רציתי לשאול אם אין צורך באפייה עיוורת קודם לאפייה עם המלית.
    תודה רבה!
    נועה

    השבמחק
  7. היי נועה
    לדעתי זה בהחלט המתכון המושלם-
    מאז ש"הכרנו לעומק" לא מנסה שום מתכון אחר...
    לא חייבים לאפות עם אפייה עיוורת,
    אבל זה בהחלט מוסיף פריכות ומשדרג
    כך שאם יש לך כח בהחלט אפשרי להוסיף.
    שיהיה בהצלחה ובתיאבון!

    השבמחק
  8. יש לי שאלה על מרכיבי פאי הפקאן המנצח. באפן הכנת המלית מצוין חלמונים פעמיים: "ביצה וחלמונים, ברנדי וחלמונים". אני מניחה שזו טעות וצריך להוסיף את החלמונים עם הביצה ואח"כ ברנדי. אודה אם תאשרי. תודה, שרית saritg@netvision.net.il

    השבמחק
  9. היי שרית
    צודקת לגמרי, נכתב פעמיים בטעות
    תוקן גם בגוף המתכון
    תודה ובתיאבון :)

    השבמחק
  10. איילה31/12/12 17:19

    זה בהחלט הפאי הכי מוצלח שקיים אין מישהו שטעם אותו ולא התעלף מרוב עונג. כולם במשפחה אוהבים אותי רק בזכותו.. ולא מפסיקים לבקש את המתכון- ואני כמובן מפנה אותם ישירות לאתר המהמם שלך. תודה פאי מוצלח שהוכן כמה וכמה פעמים.

    השבמחק
  11. היי איילה
    שמחה מאוד לשמוע!
    גם אצלי זה המתכון היחיד לפאי פקאן שנאפה שוב ושוב ותמיד מקבל מחמאות
    כיף לשמוע שאתם נהנים ממנו
    תודה על העידכון! :)
    ושנה אזרחית טובה
    ענבל

    השבמחק
  12. אנונימי6/1/13 16:41

    לגמרי מנצח.
    יצא מעולה עם מייפל, תודה רבה!

    השבמחק
  13. יאמממ, מעולה עם מייפל!
    שמחה לשמוע שהצליח, תודה על העידכון :)
    וכמובן - בתיאבון!

    השבמחק
  14. אנונימי20/2/13 10:09

    שלום..רציתי לדעת איך עושים שהפקאנים מלמעלה נראים מבריק..האם הם מרוחים בנאפז'?

    השבמחק
  15. היי אנונימי/ת
    לקבלת מראה מבריק במיוחד,
    ניתן להבריש את הפאי בתום האפייה בסירופ סוכר סמיך, או בנפאז'.
    בהצלחה ובתיאבון

    השבמחק
  16. היי! שאלה לגבי ההרכבה :) איך יש פקאנים מלמעלה אם המלית מכסה אותם? שמים אותם אחרי או שהמלית מסתננת דרכם? תודה!

    השבמחק
  17. המלית נוזלית מאוד ומחלחלת דרך הפקאנים :)
    אפשר גם לצקת את המלית ולסדר אותם מעל אם רוצים.
    שיהיה בהצלחה!

    השבמחק
  18. אז סוף סוף אזרתי אומץ להכין את הפאי הזה-
    ודבר אחד נראה לי מוזר האם באמת צריך כוס ושליש סירופ תירס בשביל תבנית של 24? משום מה זה נראה לי כמו כמות ענקית...

    השבמחק
  19. אני תמיד מכינה את הפאי בתבנית 26 ואין בעיה עם הכמויות, מקסימום אם נשאר מעט עודף של תערובת לא משתמשים בה...
    פאי מעולה!

    השבמחק
  20. הי.אני מאוד נהנית. ורציתי לשאול איך מודדים סירופ תירס או גלוקוז שהבנתי שגם זה תחליף לסירופ כי זה מאוד צמיג ולא נוזל. בנוסף רציתי לדעת אם יש לך תחליף פרווה למילוי במתכון שמשתמשים בו בסוכריות טופי קרמל (שהן חלביות) ומציבים אותם. תודה.

    השבמחק
  21. סליחה טעות ממיסים

    השבמחק
  22. סירופ תירס הוא נוזלי בערך כמו מייפל, אפשר להשתמש בכל מד מ"ל סטנדרטי.
    גלוקוזה היא יותר מוצקה, אבל לא מתאימה לשימוש לצורך הפאי הזה.
    בנוגע לסוכריות הטופי קרמל, אם תסבירי לאיזה צורך הסוכריות מיועדות במתכון ותתני אליו קישור אולי אוכל לסייע.
    בהצלחה!

    השבמחק
  23. הי. סוכריות הטופי מיועדות לממתק שוקולד שעשוי 3 שכבות. שוקולד מריר מומס ומעליו עוגיות שורטברד מפוררות עם חמאה או מרגרינה לפרווה ואז רוטב הטופי שעשוי מ סוכריות קרמל שמומסות עם חלב. מקפיאים פורסים ומצפים. אודה לך מאוד אם תציעי לי תחליף

    השבמחק
  24. מודה שפרווה זה לא מאוד התחום שלי,
    אבל הייתי מנסה להכין רוטב טופי על בסיס שמנת פרווה.
    את יכולה לבדוק את שכבת הקרמל במתכון עוגת גבינה טריפל שוקולד עם קרמל מלוח,
    רק עם שליש פחות מכמות השמנת, כדי שיהיה יציב יותר. את החמאה ניתן להמיר במחמאה.
    בהצלחה

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מאוד מודה לך. אני בהחלט אנסה ואעדכן אותך.

      מחק
  25. אנונימי29/6/13 08:51

    שבת שלום,
    כבר הכנתי את הפאי פקאן פעמיים ויצא נהדר. עד עכשיו השתמשתי במייפל והפעם אני רוצה לנסות להכין את הפאי עם סירופ תירס. האם להשתמש בסוכר חום בהיר או בדמררה?

    השבמחק
  26. היי אנונימי
    אפשר להשתמש בשני סוגי הסוכר לפי בחירתך
    אני משתמשת בסוכר חום כהה, שגורם לקבלת מלית יותר רכה ובעלת טעם עמוק.
    הרבה בהצלחה!

    השבמחק
  27. אנונימי30/7/13 08:51

    היי, במה אפשר להחליף את הברנדי?

    השבמחק
  28. אפשר להשתמש גם בויסקי כתחליף,
    אך אין בעיה להשמיט אותו לחלוטין
    הוא לא מאוד מורגש בתוצאה הסופית ממילא ;)
    בהצלחה! הפאי טעים טעיםםםם!

    השבמחק
  29. סליחה. לא הבנתי כמה ביצים צריך למלית. תודה

    השבמחק
  30. 1 ביצה + 3 חלמונים
    שיהיה בהצלחה, זה טעיםםםם!

    השבמחק

  31. במידה שאופים אפייה עיוורת - כמה זמן ולאיזה שלב הבצק אמור להגיע לפני שממלאים בפקאן ובתערובת?
    תודה אלופה!

    השבמחק
  32. עבור אפייה מוקדמת של הקלתית לקבלת פריכות משודרגת וצבע נפלא,
    יש לאפות את הקלתית באפייה עיוורת למשך כרבע שעה,
    לאחר להסיר משקולות ולאפות לעוד כחמש דקות, עד שהבצק מתחיל להזהיב.
    להניח בצד להצטנן ואז להמשיך כרגיל.
    בתיאבון ושנה טובה!

    השבמחק
  33. אנונימי13/9/13 17:21

    הי! המתכון מדהים וטעים להפליא! אבל...המלית יצאה לי בסוף האפייה ואחרי צינון נוזלית... כמו ריבה... זה אמור להיות כך? האם ניתן לשמור בקירור להתמצקות? תודה!

    השבמחק
  34. היי
    שמחה לשמוע שאהבת :)
    אחרי צינון מלא המלית צריכה להתייצב ולא להישאר נוזלית.
    אולי האפייה היתה קצרה מדי מהנדרש?
    כדי מקרה הייתי מניחה לטארט להצטנן לכמה שעות כדי שיתייצב לגמרי,
    ואם זה לא עוזר בהחלט אפשר להעביר גם לקירור.
    בטוחה שהוא טעים גם ככה ;)
    בהצלחה וגמר חתימה טובה

    השבמחק
  35. איילה19/9/13 10:02

    בוקר טוב וחג שמח
    מכל המתכונים בחרתי בפאי פקאן המנצח לארוחת חג רבת משתתפים.
    שאלה האם זה לא יותר מדי פקאן גם גרוסים וגם שלמים האם יש אפשרות לוותר על הגרוסים?
    איך הוצאת את הפאי מהתבנית בלי שהשוליים יפגעו?
    תודה רבה לך

    השבמחק
  36. היי איילה
    הקסם של פאי פקאן בכך שהוא מלא באגוזים, זה לא מרגיש יותר מדי.
    האגוזים הגרוסים בעצם מהווים את המלית,
    ואת השלמים מסדרים מעל לקישוט, כדי לקבל מראה יפה.
    אם רוצים אפשר לשלב במלית גם אגוזי מלך, זה יחסוך את עלויות הפקאן.
    לא מציעה לוותר על האגוזים הגרוסים כי בעצם לא יהיה לך כמעט מילוי...

    בנוגע לתבנית- אני השתמשתי בתבנית פאי מתפרקת,
    בה ניתן להוציא את הפאי בקלות מן התבנית.
    אם מכינים בתבנית פאי רגילה, אין בעיה להגיש את הפאי בתוך התבנית, גם כך הוא יפה.
    שיהיה חג שמח ובהצלחה!

    השבמחק
  37. איילה19/9/13 23:24

    תודה על התשובה. מכיוון שלא אפיתי שנים רבות ועכשיו אני בוחרת לארח אנשים ולאפות בעצמי אני מקווה שזה באמת קל כמו שזה נראה. והאמת שלא מצאתי פאי מתפרקת יש בחנויות רק פאי ומידה 28.

    השבמחק
  38. זה לא מאוד מסובך, ההתעסקות היחידה כאן היא בעיקר עם הבצק
    וקצת בהקפדה על סידור הפקאנים מלמעלה כדי שיהיה יפה.
    אני מכינה את המתכון הזה בדר"כ בתבנית פאי 26,
    בכל מקרה אפשר להשיג תבניות פאי בגדלים שונים בחנויות האפייה המובחרות.
    שיהיה בהצלחה באירוח :) מקווה שיהיה מוצלח

    השבמחק
  39. איילה25/9/13 19:04

    יצא נהדר!!!!!!!!!!!!!!
    לא נשאר פירור. כל האורחים התלהבו.
    אכן מתכון מנצח
    תודה לך

    השבמחק
  40. איזה יופי, שמחה מאוד לשמוע!
    זה באמת מתכון נפלא ושמחה שהאורחים אהבו
    כנראה שאת צריכה לחזור ולאפות, נשמע שאת טובה בזה :)
    חג שמחחחח

    השבמחק
  41. אנונימי28/11/13 21:23

    פייה יקרה!
    בתקווה שתראי את זה בקרוב מאד.. קניתי גלוקוזה במקום סירופ תירס (שבא רק בחבילות ע-נ-ק) - בהמלצת המוכרת בחנות. את יכולה להגיד לי כמה לשים והאם יש צורך להפחית בכמות הסוכר כמו שאת ממליצה עם הדבש והסילאן?
    תודה וחג שמח!!! :)

    השבמחק
  42. באתי לעזרת חבר!
    ראשית יש לציין שסירופ תירס לא תמיד מגיע בחבילות ענק, תלוי איפה קונים
    לרוב אפשר למצוא בקבוקים של 450 מ"ל של חברת "קארו".

    אני מודה שאת הפאי הזה לא יצא לי להכין עם גלוקוזה,
    אז האחריות המלאה לתוצאה היא עלייך ;)
    אבל הייתי מנסה להכין אותו פחות או יותר כמו שהוא.
    אפשר להפחית את כמות הגלוקוזה לבסביבות כוס, או קצת פחות, מאחר והיא קצת יותר כבדה וצמיגית,
    אך אין צורך להפחית בכמות הסוכר מאחר ורמת המתיקות של גלוקוזה ושל סירופ תירס דומה,
    היא אינה מתוקה כמו דבש.

    שיהיה בהצלחה וחג שמח!
    ובפעם הבאה לא להקשיב למוכרת, ולקנות את החומרים שכתובים במתכון! :)

    השבמחק
  43. אנונימי29/11/13 01:02

    יווו אין כמוך! אני אחפש את הסירופ תירס להבא.. אמרו לי בחנות שאין להשיג בארץ גדלים קטנים והיה נראה לי נורא לקנות כמות אדירה.
    קדימה מנסה. אחלי לי בהצלחה.
    תודה!!!

    קרן.ש

    השבמחק
  44. כנראה לא היה להם בקבוק קטן יותר בחנות,
    והם ממש רצו שתקני את הגלוקוזה ;)
    מחזיקה אצבעות, בהצלחהה

    השבמחק
  45. אנונימי14/1/14 14:55

    איך אפשר להמיר את המתכון לפרווה?

    השבמחק
  46. אין בעיה להמיר את החמאה במרגרינה או במחמאה-
    יצא מצוין גם כך.
    בהצלחה :)

    השבמחק
  47. שירי4/2/14 11:07

    נראה נהדר!
    אני רוצה לעשות טארטלטים. האם צריך לעשות איזה שהוא שינוי במתכון?

    תודה

    השבמחק
  48. לא ממש, רק לקחת בחשבון שזמן האפייה מתקצר יותר כשאופים מאפים קטנים יותר.
    בהצלחה ובתיאבון, זה באמת יופי של טארט

    השבמחק
  49. יש לי שאלה.. הרבה פעמים בפאי וגם במתכונים לך ראיתי שיש לאפות קודם את הבצק עם שעועית .. פה לא צריך. מה ההבדל בעצם? מתי כן ומתי לא?

    השבמחק
  50. אפייה מוקדמת בטארט חשובה כשהמלית דורשת אפייה קצרה הרבה יותר מאשר הבצק,
    ולכן אופים את הבצק קודם לכן, כדי שלא יהיה לבנבן ולא אפוי בתום האפייה.
    בנוסף מליות שמכילות הרבה נוזלים, יכולות למנוע מהטארט להיאפות כמו שצריך,
    וכדי למנוע זאת נותנים לבצק מכת חום לבד לפני שממלאים אותו.
    במקרה של הטארט הזה, ניתן להוסיף אפייה מוקדמת לפני יציקת המלית, היא תיצור לנו בצק פריך יותר,
    אבל זה לא חובה.
    מקווה שעזרתי :) ובהצלחה

    השבמחק
  51. היי, רציתי לשאול האם ניתן להמיר את סירופ התירס בגלוקוזה?

    השבמחק
  52. אפשרי, כמובן שזה ישנה קצת את המרקם הסופי-
    גלוקוזה הרבה יותר דביקה וכבדה

    השבמחק
  53. שלום פייהיקרה,
    אפיתי את הפאי הזה אתמול והוא יצא מדהים! היה פשוט תענוג לאפות בזכות ההוראות המדוייקות שלך! ועכשיו שאלה: החלפתי את סירופ התירס בדבש. מבחינת המרקם יצא מושלם אך לטעמי חסר משהו בטעם, ואני לא כל כך יודעת מה.. אז חשבתי לנסות בפעם הבאה עם מייפל, אבל האם כשמשתמשים במייפל האמיתי יש צורך להוסיף סוכר? כי הוא לא מתוק כמו הסירופ ה"מזויף"..

    השבמחק
  54. היי דנה
    שמחה שנהנית מהפאי!
    בהחלט אפשר לנסות אותו גם עם מייפל אמיתי,
    ואכן במקרה זה כדאי להוסיף סוכר.
    קשה לי לתת לך מידה מדויקת מאחר ולא ניסיתי,
    הייתי מתכווננת לבסביבות 1/3 כוס סוכר חום או חום בהיר,
    מוסיפה כל פעם קצת לפי הטעם, ובודקת ע"י טעימה אם יש צורך להפחית או להגדיל את הכמות.
    יש לקחת בחשבון שהתערובת לפני אפייה מתוקה יותר מאשר אחריה.
    בהצלחה

    השבמחק
  55. תודה רבה על התגובה המהירה :) ינוסה בהקדם וידווח!

    השבמחק
  56. היי:)
    הכנתי את הפאי כבר פעמיים והוא קצר המון מחמאות:)בשתי הפעמים המרתי לפרווה,ויצא מדהים!
    השאלה שלי היא,אם אפשרי להכין אותו יום מראש?כלומר ערב לפני?הכנתי והגשתי תמיד באותו היום ואני דואגת שהוא יאבד מהפריכות או הטעם.
    תודה רבה!

    השבמחק
  57. היי נועה
    כיף לשמוע, זה באמת פאי מעולה ושמחה לשמוע שעובד נפלא גם בגירסת הפרווה.
    בהחלט אפשר להכין את הפאי יום קודם, מן הסתם יאבד קצת מהפריכות, אבל עדיין יהיה טעים.

    אופציית ביניים היא להכין את הבצק והקלתית מראש, לאפסן בהקפאה,
    וביום ההגשה לאפות.
    בהצלחה ותודה על העידכון, שבוע נפלא

    השבמחק
  58. אנונימי28/8/14 20:43

    היי, נראה נהדר!
    אני רוצה לאפות כטארטלטים. האם כדאי לאפות אפייה עיוורת וכמה זמן עם/בלי משקולת?
    ועוד שאלונת - האם אפשרי להבריש במייפל לאחר האפייה?

    השבמחק
  59. אנונימי28/8/14 21:04

    ועוד שאלה - יש לי גם סירופ תירס וגם סירופ מייפל (פשוט, אפיכל). במה עדיף להשתמש? מה מוצלח יותר?
    אני נערכת לאירוח גדול (שבת חתן)
    והתוצאה מאוד חשובה לי
    תודה..
    תודה

    השבמחק
  60. היי אנונימית
    אפייה עיוורת תשדרג את מרקם הבצק,
    אפשר לאפות באפייה עיוורת במשך 10 דקות, ועוד דקות ספורות ללא משקולות.
    כמובן שאפשר להבריש בסירופ מייפל לאחר האפייה, זה יוסיף טעם וברק.

    בנוגע לסירופ מייפל או סירופ תירס, זה לגמרי עניין של טעם והעדפה-
    אם את רוצה פאי בטעם עדין פקאני יותר או בטעם מייפל, שתי האופציות אפשריות וטעימות.
    בכל מקרה שימי לב מאחר וסירופ התירס לא מאוד מתוק לעומת המייפל,
    בעת השימוש במייפל יש להפחית מכמות הסוכר.
    הנחיות לגבי הפחתת הסוכר בתחתית המתכון.

    הרבה בהצלחה באירוח! :) מחזיקה לך אצבעות

    השבמחק
  61. אנונימי29/8/14 17:41

    המון תודה על היחס ותשובה מהירה. מבטיחה לעדכן (בשבוע הבא...)
    סופ"ש נעים ושבת שלום

    השבמחק
  62. היי,
    אם אין לי פוד פרוססור ואין לי מיקסר, עדיין יש אפשרות להכין את הפאי?

    השבמחק
  63. היי הדס
    בהחלט, אפשר להכין את הבצק גם בעזרת הידיים-
    רצוי לדאוג שכל החומרים יהיו קרים,
    לחתוך את החמאה לקוביות מאוד קטנות,
    ולהעביר את הבצק לקירור יפה לפני שמשטחים אותו בתבנית,
    מאחר ובלישה ידנית הבצק מתחמם יותר מאשר בלישה במעבד מזון,
    והקירור ממצק את החמאה ומחזיר לו את הפריכות.
    שיהיה בהצלחה!

    השבמחק
  64. אנונימי10/5/15 17:05

    אהלן!
    אשמח שתעזרי לי להגדיל את הכמויות לתבנית 28..
    תודה מראש ענבר:-)

    השבמחק
  65. היי ענבר!

    לשם הגדלה לתבנית 28,
    יש להגדיל את כמות כל אחד מהחומרים במתכון ב-25%.

    בפועל זה בעצם אומר-
    להכפיל את כל אחד מהמרכיבים ב-1.25.

    למשל-
    במקום 250 גר' קמח > 312 גר'.

    חשבון פשוט
    ושיהיה בהצלחה :)

    השבמחק
  66. אנונימי26/5/15 11:06

    הי באיזה פקאן צריך להשתמש טבעי או מסוכר?

    השבמחק
  67. היי
    יש להשתמש בפקאן טבעי
    בהצלחה

    השבמחק
  68. הי!
    אשמח לדעת את הכמויות של פקאנים בכוסות (בערך)
    תודה!

    השבמחק
  69. היי שיר!
    150 גר' פקאנים = כוס וחצי
    250 גר' פקאנים = 2 כוסות וחצי
    בהצלחה :)

    השבמחק
  70. שלום!
    מאחר וזה הפאי הראשון שלי אני מקווה שתסלחי לי על השאלות הבסיסיות :)
    אפשר להכין את הבצק יום קודם ולהשאיר במקרר? או שלא כדאי?
    ומאחר ואין לי מעבד מזון, איך את ממליצה לעבד את הבצק?
    תודה רבה!
    לילך.

    השבמחק
  71. היי לילך!
    חחח, אין מה להתנצל, כל אחד מאיתנו התחיל איפשהו :)
    בצק פריך אין בעיה להכין כמה ימים מראש,
    זה רק עושה לו טוב. הוא מת על קור ונהנה משהייה במקרר.
    אני בדר"כ גם מרפדת כבר את התבנית אחרי קירור ראשוני,
    ושומרת אותה כך במקרר או במקפיא, חוסך לי זמן ביום ההכנה.
    בנוגע לעיבוד הבצק- במידה ויש לך מערבל חשמלי אפשר להכין אותו בו עם וו גיטרה (זה שבצורת K).
    במידה ואין, אין בעיה גם ללוש בעזרת הידיים.
    בהצלחה!

    השבמחק
  72. בוקר טוב!
    אז עשיתי אתמול את הפאי....
    הוא היה בתנור במשך כמעט 50 דקות על 180 מעלות והשארתי אותו עוד 20 דקות בתנור סגור לאחר האפייה.... ולמרות זאת המלית יצאה נוזלית והבצק נראה לא אפוי ):
    והתנור חדש!
    האם ניתן להציל אותו ולהכניס אותו לאפייה חוזרת? למרות שקצת מהמלית נשפכה בחיתוך? או להכין חדש? אציין שלמראית עין הוא יצא מהמם אבל פחדתי להשאיר אותו עוד זמן בתנור מחשש שהפקאנים ישרפו...
    אוףף... מה עושים? )':

    השבמחק
  73. היי לילך
    מבאס מאוד...
    אני יודעת שאין בעיה במתכון כי ניסיתי אותו מיליון פעמים, כמו כן גם גולשים אחרים,
    ואין הרבה מקום לטעויות באופן ההכנה.
    אם התנור חדש לגמרי אולי צריך ללמוד עוד קצת את זמני האפייה שלו, כל תנור מתנהג קצת אחרת,
    ואולי בפעם הבאה צריך להגביר מעט את החום באפייה.
    לצערי להכניס מחדש לתנור עבור אפייה חוזרת לא עובד... אם הלך אז הלך.
    בפעם הבאה אם לא נראה אפוי למראה וחוששים שישרף,
    לכסות מעל בנייר כסף ולהמשיך לאפות עד שמוכן

    השבמחק
  74. ברור לי שהבעיה אצלי ולא במתכון :)
    יש דרך לבדוק שהפאי מוכן לפני הוצאה מהתנור?
    בעוגות בחושות כבר קרה לי שהיה עליי להשאיר עוגה בתנור כמעט 20 דקות יותר מהמצופה לפי המתכון...
    תודה רבה על המענה!

    השבמחק
  75. הפאי צריך להיראות אפוי למראה (המלית עדיין תצטרך להתייצב כמו שצריך בזמן הצינון),
    ושולי הבצק צריכים להיות זהובים יפים.
    ובנוגע לתנור- מאחר ונשמע שיש לך בעיה דיוק בטמפרטורת התנור,
    ממליצה לנסות לרכוש מדחום תנור כדי לבדוק בכמה מעלות התנור שלך סוטה בדיוק,
    זה יכול לפתור לך הרבה בעיות במטבח...
    בהצלחה

    השבמחק
  76. מעולה! תודה רבה!!! :)

    השבמחק
  77. אנונימי3/9/15 17:08

    היי נשמע ונראה נהדר ואני רוצה לנסות:)
    חח סליחה על הבורות אבל מזה פוד פרוססור? זה מיקסר או משהו בסגנון?

    השבמחק
  78. הכוונה למעבד מזון :)
    אבל אין בעיה להשתמש גם במערבל חשמלי בוו גיטרה.
    אם זה לחג מומלץ לנסות את הטיפ של שימוש בדבש או בסילאן כפי שמצוין מתחת למתכון.
    בהצלחה!

    השבמחק
  79. אנונימי4/11/15 22:56

    אני רוצה את המרשם של פאי תפוחים דחוף לשבת. פאי שהיה באתר ומשום מה לא מצליחה להגיע לדף. פאי התפוחים היה מצויין. הוא מופיע בתמונות שלכם.

    השבמחק
  80. אין כאן שלכם, זו רק אני :)
    אפשר למצוא תמיד את כל המתכונים באינדקס שמכיל את רשימת המתכונים המלאה

    אפשר למצוא בבלוג שני מתכונים מומלצים לפאי תפוחים
    פאי קלאסי נמצא כאן-
    http://the-cookie-fairy.blogspot.co.il/2011/10/blog-post_85.html
    ופאי תפוחים בפירורים ושמנת כאן
    http://the-cookie-fairy.blogspot.co.il/2011/10/blog-post_7542.html

    בהצלחה

    השבמחק
  81. המתכון נראה מצויין.
    אפשר להקפיא לאחר האפיה ?

    השבמחק
  82. אפשר להקפיא
    אבל כמובן שתמיד הכייייי טעים טרי :)

    השבמחק
  83. היי
    ושוב, מתכון מנצח!! תודה רבה :-)
    הפעם אני רוצה לעשות טארטלטים קטנים, בערך 5-6 ס"מ. כמה זמן אפיה נראה לך שצריך? והאם זה משמעותי אם אוותר על שלב האפיה העיוורת? (בא לי לקצר תהליכים)
    תודה
    חגית

    השבמחק
    תשובות
    1. היי חגית!
      במתכון הזה מראש קיצרו תהליכים וויתרו על האפייה העיוורת, כך שהכי לשיקולך,
      אבל פאי שעבר אפייה עיוורת תמיד יהיה לטעמי יותר שווה והקלתית תתקבל פריכה יותר.
      מעריכה את זמן האפייה הכולל לטארטלטים לבסביבות 25-30 דקות, אבל כמובן לבדוק גם לפי העין.
      בהצלחה!

      מחק
  84. אנונימי6/4/16 02:41

    היי, קודם כל נראה מדהים(:
    אך משום מה לא הבנתי את ההמרה של הסירופ תירס, אני רוצה להכין אך בלי הסירופ ולשים מייפל במקום
    תוכלי להסביר לי?

    השבמחק
    תשובות
    1. בטח :)
      במקום כמות התירס המצויינת במתכון, משתמשים ב-3/4 כוס של מייפל.
      בנוסף מוותרים לגמרי על כמות הסוכר החום המצויינת שבמלית.
      אם משתמשים במייפל אמיתי שהוא פחות מתוק ולא בסירופ המלאכותי, אולי אפשר להשאיר כמה כפות סוכר לפי הטעם.
      מקווה שזה מובן. בהצלחה ובתיאבון!

      מחק
  85. הי האם אפשר לשלב כל מיני סוגי אגוזים כמו לוז קשיו שקדים מולבנים?

    השבמחק
  86. הכנתי ויצא מושלם. תודה רבה!

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כיף, שמחה לשמוע! :)

      מחק
    2. אפשר במקום סירופ תירס גלוקוזה?

      מחק
    3. היי ניקול!
      לא ניסיתי בעצמי אבל נשמע לי אפשרי לגמרי
      בהצלחה

      מחק
  87. היי! ניסיתי את הפאי לא מזמן והוא יצא מדהים! נטרף תוך כמה דקות. כולם כלכך התלהבו שהם ביקשו שאכין אותו שוב. בפעם הראשונה שהכנתי, הפקאנים למעלה קיבלו קראנצ'יות מדהימה וטעם של פקאן מסוכר, ואילו בפעם השנייה הטעם המריר של הפקאן נשאר ולא היתה להם את אותה קראנצ'יות. הפאי עדיין מעולה, אבל זה קצת אכזב אותי. יש לך מושג למה זה קרה? בשני המקרים המלית כיסתה את כל הפקאנים...

    השבמחק
    תשובות
    1. היי לינוי
      אם לא היה שינוי באופן ההכנה, יתכן ופשוט הפקאנים עצמם היו פחות טריים

      מחק
  88. זה רק אצלי שהמלית לא ירדה מתחת לפאקנים? עשיתי הכל לפי מה שכתוב חוץ מזה שהמרתי למייפל והפקאנים שלי מכוסים לגמרי! יש דרך להציל את זה? לתת מראה טוב בצורה אחרת?

    השבמחק
    תשובות
    1. אולי הפקאנים בתחתית נדחסו מדי.
      אם טרם אפית, אין בעיה להרים את הפקאנים ולסדר מחדש מעל,
      או להזיז אותם קצת עם כף כדי שהמלית תחלחל למטה.
      אם זה אחרי האפייה כבר אין מה לעשות... לפחות בבטן הכל אותו הדבר ;)

      מחק
  89. היי, אשמח לדעת באיזו צורה כדאי לשפוך את המלית על הפאקנים כדי שלא יתכסו? :)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי!
      שופכים אותה רגיל לגמרי :) הם לא אמורים להתכסות.
      פשוט לא לדחוס את הפקאנים בתחתית יותר מדי כדי שיהיה למלית קצת מקום לחלחל כלפי מטה.
      אם במקרה נראה שהיא לא מחלחלת מספיק לאחר ששופכים, אפשר קצת להרים את הפקאנים בכף כדי שתנזול קצת מטה. בהצלחה

      מחק
  90. הכנתי ונראה מעולה! 😃 רק אם הכנתי ביום שבת והעוגה ליום שני, איך אפשר לשמור אותה הכי טוב? מקרר/מקפיא/בחוץ?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי קרן!
      מאחר ועדיין חם יחסית, הייתי שומרת במקרר עטוף היטב,
      אבל מוציאה לטמפרטורת החדר כמה שעות לפני שאוכלים.
      זלילה נעימה וחג שמח :)

      מחק
  91. היי פייה:),קרתה לי בעיה קטנה. המלית של הפאי גלשה לי בתנור. הכנתי את הפאי ברינג 26 עם קצוות ישרות, הוא לא משונן. בנוסף המלית לאחר ההקצפה חיכתה כמה דקות בקערת המיקסר וכל הסוכר שקע לתחתית. אלו לדעתי שתי הסיבות למה זה לא צלח.
    האם אני צודקת או שזו רק המלית שחיכתה במיקסר?
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ניצן
      שקיעה של סוכר או המתנה במיקסר לא תגרום לגלישה.
      כמה אופציות שאולי יכלו לגרום לבעיה-
      1. אולי הקצפת בטירוף? לא צריך להקציף יותר מדי, ממש קלות רק עד לתערובת אחידה.
      אפשר גם פשוט במטרפה. אם הקצפת 5 דקות במיקסר לתערובת אוורירית ממש והכנסת הרבה אוויר פנימה,
      זה יכול לגרום לתערובת תפוחה מדי.
      2. יתכן והרינג פשוט היה נמוך מדי
      3. יתכן ונאפה בחום גבוה מדי, והמלית בעבעה וגלשה.
      באסוש, מקווה שיצא טעים למרות גירוד הבלילה מתחתית התנור :)

      מחק
  92. יש סיכוי בנוגע לגובה הרינג, למרות שהוא לא יותר מדי שונה מהתבנית המשוננת.
    כן, הקצפתי יחסית הרבה. כנראה שזו הבעיה;))
    היה מעולה! תודה😋

    השבמחק
  93. היי ניראה מעולה ומתכננת להכין את המתכון המדהים הזה! שאלה, היכן ניתן לרכוש חצאי פקאן ופאקן קצוץ?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אנה!
      חצאי פקאנים הכוונה לפקאנים הסטנדרטיים הנמכרים בשלמותם,
      הכי כדאי לרכוש בחנויות הפיצוחים והתבלינים שם הסיכוי שתמצאי אותם באיכות טובה יותר ובטריות גבוהה יותר, אבל אפשר למצוא תמיד גם בסופרים על מדף האגוזים והפיצוחים.
      עבור הפקאנים הקצוצים משתמשים באותם האגוזים פשוט קוצצים אותם לבד בסכין על קרש חיתוך.
      אם רוצים אפשר להשתמש עבור המלית גם באגוזים קצוצים אחרים אם יש בבית,
      או סתם כדי להפחית את העלות הגבוהה של הפקאנים :)
      בהצלחה!

      מחק
  94. אנונימי12/6/17 11:00

    היי ענבר
    רציתי לדעת אם צריך לאפות את הבצק אפייה עיוורת?
    לגבי המלית, צריך קודם לסדר את האגוזים ואז את המלית?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי!
      במתכון הנוכחי לא אופים את הבצק באפייה עיוורת, אבל תוספת של אפייה עיוורת בהחלט תשדרג את התוצאה, כך שאם יש כח זה בהחלט מומלץ לקבלת קלתית פריכה ושחומה יותר.
      בנוגע למלית- אכן כן, קודם מסדרים את הפקאנים, ורק אז יוצקים את המלית מעל, היא נוזלית למדי ותחלחל לבדה מתחת לפקאנים בזמן האפייה. בהצלחה

      מחק
    2. היי
      תודה על תשובה! ואם אני עושה באפייה עיוורת מה הזמנים שצריך לאפיית המלית?

      מחק
    3. היי אלונה
      הזמנים לאפיית המלית נשארים אותו הדבר כמו במתכון,
      פשוט מוסיפים אפייה עיוורת לפני שממלאים את הקלתית.
      תצטרכי בערך 15 דקות באפייה עיוורת, ו-5-8 דקות נוספות ללא המשקולות עד שהקלתית מזהיבה קלות. לאחר מצננים וממשיכים בהכנת המלית בדיוק כפי שמצוין במתכון. בהצלחה!

      מחק
    4. תודה על התשובה!
      במקום ברנדי מה אני יכולה לשים?

      מחק
    5. אפשר קוניאק או רום, אין בעיה גם לוותר לגמרי

      מחק

Print Friendly and PDF
כל הזכויות שמורות ל"פיית העוגיות". אין להעתיק או לעשות שימוש בחומרים ללא אישור מפורש. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...