יום ראשון, 30 באוקטובר 2011

לבבות חתונה




שוב שלום לכולם!
זהו, חזרתי לחיי השגרה החדשים שלי כ"אישתו של", וההרגשה נפלאה.
אז עכשיו כשאני נינוחה ורגועה, אני יכולה לשתף אתכם במה שאפיתי עבור יום החתונה:
בסוף השבוע שקדם לכך נחתי לי בבית קצת משועממת וקצת לחוצה
ולמרות שלא התחשק לי לעשות כלום, החלטתי שמאוד תועיל לי תראפיה קטנה.
זה לא סוד שהדבר שהכי מרגיע אותי היא התעסקות במטבח בכלל, ובאפייה בפרט
ואין ספק שפסגת השאיפות של כל תראפיה, היא הכנה של עוגיות מקושטות.

אני מודה ומתוודה שמאז שהכנתי את עוגיות השובי-דובי בועררררר לי באצבעות להתעסק יותר בהכנה של עוגיות מקושטות
ומאחר וממש לאחרונה ריעננתי את מלאי הצנטרים שלי ורכשתי לי כמה צבעי מאכל הגיע הרגע לנצל אותם:
במקום להכין לנו עוגת חתונה, החלטתי לאפות עוגיות חתונה מקושטות!







לשם הכנת עוגיות מקושטות באשר הן יש צורך בשני דברים בלבד: עוגיות, וזיגוג לקישוט.
את העוגיות שלי אפיתי לבנות ונימוחות, ובצורה של לבבות.
ואת הזיגוג שלי הכנתי מאבקת סוכר המעורבת במעט חלב או מים. זה הכל. (אפשר גם להכין גם רויאל אייסינג קלאסי).
עד כאן התהליך פשוט למדי, אבל הדבר העיקרי המסובך כאן הוא עבודת הקישוט עצמה,
ובניגוד לכל הפעמים שאני מטיפה לכם ש"זה מה זה פשוט" – אני מודה שהפעם זה לא כל כך.
זאת עבודה עדינה מאוד שדורשת מיומנות ודיוק, והיא בעצם יותר אמנות מאשר אפייה.

בעצם הדבר הכי חשוב בקישוט עוגיות פרט לדימיון ויד יציבה, הוא הדיוק במרקם של הזיגוג
וזה מה שיביא אותנו לכישלון או להצלחה:
אם הזיגוג יהיה דליל מדי הוא עלול לנזול לנו על גבי העוגייה, ולא נוכל ליצור ממנו קווים דקים ויפים
או אף יותר חמור מכך – הוא עלול שלא להתקשות לנו ולהישאר נוזלי ודביק.
אם הזיגוג יהיה סמיך מדי יהיה לו קשה לעבור דרך הצנטר, ולנו יהיה קשה מאוד לקשט את העוגיות.




אז איך לא נפשל בהכנת זיגוג אבקת סוכר לקישוט עוגיות? 
1. יש לעבוד לאט ובעדינות בעת הכנת הזיגוג- בכל פעם לטפטף לתוך אבקת הסוכר מעט מאוד נוזלים תוך כדי עירבוב,
    עד לקבלת משחה רכה בלבד.
2. גם אם לא הצלחתם בהכנת המרקם לא להיבהל, זה בר תיקון.
    הזיגוג יצא לכם דליל מדי? הוסיפו חופן של אבקת סוכר. הזיגוג יצא לכם סמיך מדי? טפטפו פנימה עוד מעט נוזלים.
3. לאחר שלמדנו לעבוד עם המרקמים השונים, נוכל לנצל ידע זה לטובתנו ולהתאים את מרקם הזיגוג לצורך הרצוי לנו.
    לדוגמא – עבור קווי מתאר וקווים עדינים ודקים, נוכל להכין זיגוג סמיך יותר,
    ועבור מילוי שטח גדול של עוגייה בתוך קווי המתאר נוכל להכין זיגוג דליל יותר.
4. כאשר הזיגוג חשוף לאוויר ואינו בשימוש הוא עלול להתקשות, ולכן רצוי לעטוף אותו בניילון נצמד כל עוד אינו בעבודה.
5. גם אם הזיגוג התקשה לנו המצב בהחלט הפיך – חממו את התערובת מעט במיקרוגל, הניחו מעט להצטנן והיא שוב מוכנה לעבודה!
6. לאחר שהזיגוג שלנו מוכן, נוכל להוסיף לו צבעוניות וזאת ע"י עירבוב פנימה של מעט צבע מאכל, עד לקבלת הגוון הרצוי.
7. אם אתם מתנגדים נחרצות לשימוש בצבעי מאכל, ניתן לרכוש היום גם צבעי מאכל העשויים חומרים טבעיים,
    או לחילופין ניתן לצבוע את הזיגוג בחומרים טבעיים הנמצאים בבית כמו קקאו, קליפת תפוז מגוררת, קליפת לימון וכו`.

למדתם את הבסיסים? אז קדימה, מתחילים!





מכינים את הבצק, ולאחר שמתייצב בקירור מרדדים אותו בין שני ניירות אפייה





קורצים מן הבצק עוגיות בעזרת חותכן בצורת לבבות, ומעבירים לתבנית אפייה






אופים את העוגיות בחום בינוני עד שהן מזהיבות





מכינים את הזיגוג ע"י עירבוב אבקת סוכר עם מים או חלב עד לקבלת משחה רכה.
אם רוצים תערובת צבעונית, מוסיפים צבע מאכל בשלב זה. את הזיגוג המתקבל מעבירים לשק זילוף או לקונוס מנייר אפייה.



מזלפים על מחצית מהעוגיות שמלות כלה - יוצרים קו מתאר לבן, ממלאים ומעטרים





על המחצית השנייה של העוגיות מזלפים חליפת חתן- חולצה לבנה, ג`קט עשוי זיגוג שחור, ומקשטים בכפתורים.
אפשר להוסיף קישוטים נוספים כיד הדימיון.





וזאת התוצאה הסופית, מונחת על הכתובה הריקה, רגע לפני החתונה





רואים שהחתן מתרגש





וגם הכלה





מקווה שאהבתם את התוצאה, ואתם מוזמנים להכין את העוגיות הנפלאות הללו כשי לחתונה הקרובה.
זאת בהחלט מתנה נפלאה! שבוע נעים לכולם  




  
לבבות חתונה

החומרים ל-18 עוגיות:

לעוגיות:
100 גר` חמאה, מרוככת
50 גר` אבקת סוכר
1 חלמון
1 כפית תמצית וניל ו/או 1 כפית תמצית שקדים
150 גר` קמח
קורט מלח

לקישוט:
בערך 250 גר` אבקת סוכר
1/2 כוס חלב או מים
צבע מאכל שחור
צבע מאכל ורוד

אופן ההכנה:
מקציפים את החמאה המרוככת יחד עם אבקת הסוכר בקערת מערבל חשמלי.
מוסיפים חלמון ותמצית וניל ו/או תמצית שקדים, ומקציפים לתערובת רכה וחלקה.
מוסיפים לתערובת את הקמח והמלח בהדרגה על מהירות נמוכה, ומערבבים  רק עד שמתאחד.
מעבירים את הבצק לקירור למשך כשעתיים. מרדדים את הבצק בין שני ניירות אפייה וקורצים ממנו לבבות.
מעבירים לאפייה בחום 180 מעלות למשך 12-14 דקות עד שהעוגיות מתחילות להזהיב. מצננים.

לקישוט:
נתחיל עם הצבע הלבן- מכינים זיגוג לבן מ-150 גר` אבקת סוכר מעורבת בבערך 6 כפיות של חלב או מים.
יש לטפטף פנימה את הנוזלים בהדרגה תוך כדי עירבוב עד לקבלת משחה רכה.
מעבירים את הזיגוג לשק זילוף עם צנטר דק או לחילופין מכינים קונוס מנייר אפייה עם חור קטן בקצה.

מזלפים קווי מתאר חיצוניים לשמלת הכלה, וקו מתאר עבור החולצה הלבנה במרכז עוגיות החתן. מניחים להתייבש.
ממלאים את קווי המתאר בזיגוג לבן ומניחים להתייבש.
מכינים את הזיגוג האפור מ-75 גר` אבקת סוכר מעורבת בכ-3 כפיות של נוזלים, ומערבבים פנימה מעט צבע מאכל שחור עד לקבלת הצבע הרצוי.
מזלפים קווי מתאר חיצוניים לחליפת החתן השחורה סביב לחולצה הלבנה שזילפנו, מניחים להתייבש וממלאים את קווי המתאר בזיגוג השחור.
מכינים זיגוג ורוד מ-25 גר` אבקת סוכר, כ-1 כפית של נוזלים ומעט צבע מאכל ורוד ומזלפים פפיון בראש החולצה הלבנה של החתן.
לבסוף מזלפים בלבן את הקישוטים הרצויים על גבי שמלת הכלה ועל גבי חליפת החתן, ומניחים להתייבש.
מניחים לעוגיות לעמוד בטמפרטורת החדר עד שהזיגוג יתקשה לחלוטין, ומאחסנים בקופסה אטומה.




34 תגובות:

  1. אנונימי4/1/12 20:29

    מדהים ועושה רושם. הכתיבה שלך נפלאה,
    שיהיו לכם חיים טובים ומאושרים... (טעימים זה בטוח שיהיו...)

    השבמחק
  2. באיזה צנטר זילפת?

    השבמחק
  3. אנונימי תודה רבה :)
    חיי הנישואין זה דבר נהדר-
    לא ברור לי למה מעלילים עליהם עלילות שווא-
    אני ממש נהנית! :)

    karschi-
    כשהתחלתי להתעסק בעולם העוגיות המעוטרות רכשתי לעצמי מספר צנטרים חלקים בגדלים שונים,
    ומלהטטת ביניהם לפי מה שנוח לי...
    לזילופים עדינים לרוב משתמשת בצנטר 2 (צנטר 1 דק ומרגיז מדי לטעמי)
    ולמילוי של שטחים גדולים בעוגייה אפשר להשתמש ב-3 או 4 לפי מה שנוח.
    בהצלחה!

    השבמחק
  4. תודה רבה!

    את מקסימה והבלוג שלך מדהים.

    תמשיכי כך!

    קרשי

    השבמחק
  5. אנונימי5/5/12 17:01

    תוצאה מהממת :)
    מותר לשאול כמה כאלו הכנת, והאם היתה לך בעיה של כשרות במקום האירוע לחלק אותן?

    השבמחק
  6. אנונימי9/5/12 08:20

    מקסים! מזל טוב והרבה אושר ונחת.

    השבמחק
  7. היייי
    תודה למגיבים ומתנצלת על התגובה המאוחרת מאודדדד
    אבל אינני זמינה לכתיבה שוטפת בבלוג לאחרונה בשל ערימות של עבודה שקפצו עליי...
    לאנונימי ששאל/ה בנוגע לחלוקה במקום האירוע-
    לא הכנתי את העוגיות לאירוע עצמו.
    למרות שאני ידועה כנינג'ה רצינית ומהירה מאוד בעבודה במטבח,
    לעטר את העוגיות הללו זה הרבהההה עבודה
    ולאפות מאות של עוגיות כאלה לא נראה לי כמו הפיתרון הבטוח לשמירה על שפיות ביום החתונה...
    את העוגיות נשנשנו אני וחברותיי וכמובן בנזוגי במהלך כל ההתארגנות ביום החתונה עצמו-
    בצילומים המקדימים ובהתארגנות בבית, וזה תרם לתחושה חגיגית וכיפית
    ובעיקר חיוך ענק על הפנים :)

    השבמחק
  8. טיפ קטן לאחר ניסיון עם עוגיות, וציור עם הזיגוג על בצק סוכר שהונח על העוגיה (המון התעסקות, אבל יוצא מהמם):
    בזיגוג, במקום מים או חלב להשתמש במעט חלבון של ביצה (נשמע קצת מגעיל, אבל לא משפיע על הטעם), זה יוצר זיגוג שנוח לעבוד איתו, ומתקשה באופן מושלם ויפה על העוגיה/בצק :-)

    השבמחק
  9. הייאפשר להשתמש עם שוקולד מריר במקום צבע מאכל שחור

    השבמחק
  10. מאיה-
    תודה על הטיפ,
    רויאל אייסינג קלאסי על בסיס חלבון הוא בהחלט זיגוג שקל ונוח לעבוד איתו :)

    אלינור ניסים-
    אפשר בהחלט להשתמש בשוקולד מריר מומס לטבילה במקום בצבע השחור.
    אני ממליצה להוסיף לשוקולד המומס שפריץ של שמנת מתוקה חמה או חמאה מומסת ולערבב יחד
    על מנת שתתקבל תערובת דלילה יותר שיהיה קל לצפות בה את העוגיות.
    בהצלחה!

    השבמחק
  11. אנונימי7/2/13 07:03

    היי,
    נראה מעולה. אני רוצה להכין את העוגיות האלה למסיבת רווקות של חברה אך מאחר ואני מעולם לא למדתי לצאת מהקווים רציתי לשאול אותך האם לדעתך אני אוכל לעשות את החליפה של הגבר בטוש אכיל כולל את העניבה?
    אני מעולם לא השתמשתי בטוש אכיל האם הוא נשפך לצדדים? יש איזה אזהרות לגביו?
    תודהה
    עדי

    השבמחק
  12. היי עדי
    איזה לכיף לחברה שלך שיש לה כאלה חברות משקיעניות :)
    מהניסיון המועט שלי עם טושים אכילים,
    לא בטוחה שהם עושים עבודה טובה בצביעה של שטחים גדולים.
    עבור הפרטים הקטנים בעוגיות, כמו פפיון או כפתורים בטוחה שהם יעבדו נהדר.
    בכל מקרה אי אפשר לצייר בטוש אכיל ישירות על גבי העוגייה,
    צריך לצפות את כולה בזיגוג, לחכות שיתייבש לחלוטין ואז לצייר בעדינות,
    אחרת זה מעט נמרח...
    שיהיה בהצלחה! ומזל טוב :)

    השבמחק
  13. אנונימי26/5/13 13:33

    הייי,
    אני רוצה להכין את העוגיות הללו לחתונה של בת דודה שלי (300 מוזמנים, כן אני יודעת, הרפתקאה לא קלה). בודקים לי את הנושא מבחינת כשרות המקום. האם המרת החמאה במרגרינה תניב אותן תוצאות?
    והאם יש לך מתכון שמניב כמות גדולה יותר של עוגיות?
    תודה רבה
    ליטל

    השבמחק
  14. היי ליטל
    בהחלט הרפתקאה ענקית!
    התכונני לסופשבוע מטורף של עיטורי עוגיות – זו חתיכת עבודה! :)
    אין בעיה להמיר את החמאה במרגרינה.
    פשוט הכפילי את המתכון בהתאם לכמות הרצויה לקבלת כמות עוגיות גדולה יותר.
    מציעה לאפות כמות עוגיות גדולה יותר מן הנדרש,
    במידה והעיטור לא יצא כמו שרצית, או שחלק מהעוגיות ישברו.
    מחזיקה אצבעות והרבה בהצלחה בפרויקט המטורף הזה :)
    והכי חשוב – מזל טוב!

    השבמחק
  15. אנונימי13/7/13 10:08

    אפשר לדעתך לשים משהו בין שני הלבבות ולחבר אותן ביחד (כמו אלפחורס או עוגיות ריבה)
    ואם כן-מה נראה לך יתאים? שוקולד? ריבה? ריבת חלב?

    השבמחק
  16. כמובן, אפשרי בהחלט
    אפשר למלא במה שאוהבים,
    כל האופציות שנתת מתאימות-
    שוקולד, ריבה, ריבת חלב, מה שאוהבים

    השבמחק
  17. היי..
    גם אני מתכוונת להכין את העוגיות האלה לחתונה (כ-500 עוגיות).
    מכיון שאני עובדת עד 16:00 כל יום, כמה זמן לפני כדאי להתחיל?
    אם אתחיל שבוע לפני זה בסדר מבחינת העוגיות עצמן?
    האם מספיק לאכסן אותן בקופסא אטומה על מנת שישארו מספיק טריות?
    תודה. מיטל.

    השבמחק
  18. היי מיטל
    קודם כל והכי חשוב- מזל טובבבבבב!
    איזה כיף זה חתונה :)
    שבוע מראש זה יותר מדי, הייתי מתחילה מקסימום 4 ימים מראש כדי שהעוגיות ישארו טריות,
    הן נשמרות היטב בקופסא אטומה.
    בכל מקרה לאור ניסיוני בהכנת עוגיות מקושטות, וגם לאור ניסיוני ככלה לפני חתונה
    חשוב לי להיות איתך כנה- קחי בחשבון ש-500 עוגיות מעוטרות זאת עבודה מטורפת
    ותחשבי היטב אם לטחון שעות היסטריות במטבח כל יום לפני החתונה זה משהו שאת רוצה להיכנס אליו...
    סתם נקודה למחשבה...
    (אני אגב לא הכנתי את העוגיות לכל האורחים, רק נשנשנו אותם בהכנות ביום החתונה עצמו)
    שיהיה הרבה מזל טוב ובהצלחה :)

    השבמחק
  19. היי ענבל.
    תודה על התשובה.. עזרת לי מאוד!
    למרות שלא אני שמתחתנת, אלא מכינה לחברים טובים.. (אני כבר אחרי+שני קטנטנים)
    בכל מקרה רציתי את המלצתך איך כדאי לעשות את הקישוט? עם קרם רויאל מוכן בבקבוק או להכין עם האבקת סוכר כמו שרשמת? אני מחפשת את האפשרות הכי קלילה (יחסית..)
    תודה.

    השבמחק
  20. אם את לא מתחתנת זה בסדר ;)
    חששתי שהכלה תגיע גמורה ומרוטה ליום החתונה...
    חברה נהדרת את!

    אני מודה שמעולם לא השתמשתי בקרם רויאל מוכן,
    מן הסתם זה קל ונוח לשימוש באופן דומה לרויאל תוצרת בית או ציפוי אבקת סוכר.
    מניחה שההבדל העיקרי זה המחיר- ל-500 עוגיות תצטרכי מן הסתם לקנות המון בקבוקוני ציפוי,
    זה נראה לי הפקטור העיקרי מבחינת עלות/תועלת וזה שיקול שלך.
    אם תרצי אפשר גם להכין רויאל אייסינג בבית בקלות, המתכון כאן-
    http://the-cookie-fairy.blogspot.co.il/2012/10/blog-post_21.html

    השבמחק
  21. היי.אני רוצה להכין לאחי שמתחתן. רציתי לשאול איך קישטת את השמלת כלה במין עיטורים כאלה מיוחדים?

    השבמחק
  22. היי בתאל
    העיטורים עשויים אבקת סוכר שמומסת במעט מים או חלב לקבלת זיגוג לבן.
    את הזיגוג שנוצר מעבירים לשקיף זילוף, או לקונוס שיוצרים מנייר אפייה, ומעטרים בו את העוגיות לפי הדימיון.
    כדי ליצור את שמלת הכלה מילאתי ראשית את העוגיה כולה בשכבה לבנה,
    ולאחר שהתייבש קצת קישטתי בספירלות מעל.
    ממליצה לקרוא את המתכון בצורה מפורטת כדי להבין את כל הפרטים לעומקם.
    שיהיה בהצלחה ומזל טוב

    השבמחק
  23. תודה על התשובה המפורטט כנראה לא הסברתי את עצמי נכון. קראתי אותך פעמיים ואפילו שלוש את כותבת מקסים ואופה חבלז. התכוונתי העיטורים שבתוך השמלת כלה יש שם כל מיני שבלולים שכאלה השאלה שלי איך יצרת אותם? יש חותכנים מיוחדים או שעשית את זה לבד? וכמה זמן צריך לחכות שיתייבשו קווי המתאר עד שממלאים את העוגיות?

    השבמחק
  24. דווקא היית ברורה ומובנת לגמרי :)
    השבלולים שמעטרים את השמלה עשויים זיגוג אבקת סוכר,
    אותו זיגוג לבן שמצפה את העוגיות.
    בציפוי העוגיות הזיגוג הלבן ממלא את שטח העוגייה כולו,
    ומעל הוא חוזר שנית בעיטור העוגיה, רק בצורה של שבלולים.
    כשיוצרים זיגוג יחסית סמיך, אין בעיה ליצור איתו קישוטים עדינים,
    פשוט "מציירים" על העוגייה באותן תנועות שמציירים עם טוש.
    הייבוש של קווי המתאר קצר יחסית, אין צורך לחכות יותר מ-10 דקות.

    השבמחק
  25. היי.. אני צריכה קצת עזרה לגבי הרויאל.
    יצא לי להכין עם אלבומין וגם עם חלבון של ביצה.
    מה ההבדל בין אלי עם החלבון לבין שלך שזה רק מים ואבקת סוכרז?

    השבמחק
  26. היי ליטל
    בסך הכל אין הבדל מטורף.
    אפשר אולי לומר שלרויאל קלאסי על בסיס חלבון יש מרקם מעט נוח יותר לשימוש,
    מאחר והחלבון נותן קצת יותר גמישות לחומר.
    אישית פשוט בקיץ מעדיפה לוותר על החלבון-
    לא אוהבת שעוגיות עם חלבון חי יושבות בחוץ כמה ימים...

    השבמחק
  27. אנונימי16/8/14 15:41

    אפשר להשתמש בתמצית קפה במקום וניל או שקדים?
    או פשוט להחסיר?
    תודה.

    השבמחק
  28. אין בעיה להכין גם ללא תמצית
    בהצלחה

    השבמחק
  29. אנונימי8/10/14 10:29

    תהיתי אם יצא לך להתנסות באייסינג דקורטיבי של ווילטון שמגיע מוכן בשפופרת. בד"כ אני משתמשת באבקת הקסם של קוקיס שנותנת טעם נחמד ואני חוששת שהזיגוג של ווילטון לא יהיה טעים כשב=הוא מכסה את רוב שטח העוגייה...

    השבמחק
  30. לא ניסיתי להשתמש באייסינג הדקורטיבי,
    והאמת שגם לא באבקת הקסם-
    תמיד נראה לי הרבה יותר קל טעים ומשתלם פשוט להכין זיגוג לבד בבית,
    ולשחק בצבעים ובטעמים לפי איך שמתחשק

    השבמחק
  31. אנונימי25/12/16 15:15

    הכנסתי את הבצק עכשיו לשעתיים קירור, הוא מאד קך בילס לבצק עוגיות הרגיל שאני מכינה. ככה זה אמור להיות? אחרי הקירור זה מתייצב? רוצה לתת לבת שלי לקרוץ, זה יעבוד?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי!
      הבצק רך מאוד בשלב הזה בגלל שמכינים אותו מחמאה רכה,
      אבל לאחר קירור הוא יהפוך ליציב מאוד, אל דאגה.
      ללוש קצת לאחר שמוכן, לרדד על משטח מקומח או בין 2 ניירות אפייה מקומחים קלות ולקרוץ.
      בהצלחה וזלילה נעימה

      מחק
  32. היי ....
    נראה מתכון טוב, האם את משתמשת בקמח תופח או בלבן?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי דפנה!
      קמח לבן רגיל :)
      בהצלחה

      מחק

Print Friendly and PDF
כל הזכויות שמורות ל"פיית העוגיות". אין להעתיק או לעשות שימוש בחומרים ללא אישור מפורש. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...