יום שבת, 29 באוקטובר 2011

מנדלברויט





עוגיה נפלאה ממשפחת הביסקוטי
משמעות המילה ביסקוטי באיטלקית היא "אפוי פעמיים" וזה בדיוק מה שעושים כאן-
בפעם הראשונה אופים את העוגיות כגליל בצק שלם,
ולאחר מכך פורסים אותו וממשיכים לאפות כעוגיות בודדות.
אבל שהתהליך לא ירתיע אתכם – זה מאוד פשוט והתוצאה בהחלט שווה.
  
אבא שלי פשוט מתתתתתת על העוגיות האלה, ולמענו אני מכינה אותן תמיד.
ניסיתי כמה גירסאות וזו המועדפת עליי.
הבעיה היחידה שאני תמיד נתקלת בה – קשה לי להפסיק לאכול את הבצק! ראו הוזהרתם...

במקום כמות אגוזי הלוז אני שמה בהן קליפות הדרים מסוכרות.
אפשר להוסיף או להחליף לכל תוספת אחרת האהובה עליכם.
למי שאין מי הדרים לא נורא אם מוותרים למרות שזה משדרג את הבצק לרמת אלוהות.
מה שכן, אולי כך תוכלו להפסיק לאכול אותו...




איך לא נפקשש?
1. טריק שיעשה לכם חיים קלים- במקום להסתבך עם לנסות ולייצר צורה סימטרית ויפה לגלילי הבצק,
פשוט ליישר את הבצק לתוך תבנית אינגליש קייק - כך הגלילה שומרת על צורתה היטב.
2. באפייה הראשונה חשוב לאפות את הבצק עד שמזהיב-משחים קלות בצורה אחידה,
ולדאוג שלא יישאר רטוב בפנים כשמוציאים אותו מהתנור, כי אז ישקע בעת הצינון.
3. לדעתי יש לתת לבצק להצטנן יותר מרבע שעה לפני הפריסה-
כאשר הוא יציב קל יותר לפרוס אותו לעוגיות יפות וישרות יותר.
כך נראים גלילי הבצק לאחר האפייה הראשונה,
ובתמונה שלמעלה הן אחרי האפייה השנייה.
הפעם פרסתי את העוגיות באופן עבה למדי כי כך אבי אוהב אותן,
אני מעדיפה דקות יותר. לשיקולכם.




 
מנדלברויט

החומרים:
2 ביצים + 1 חלמון
1/3 1  כוס סוכר (280 גר`)
קליפה מגוררת מלימון אחד
קליפה מגוררת מתפוז אחד
2-3  כפות מי הדרים או כמה טיפות תמצית הדרים
120 גרם חמאה, מומסת
500 גרם קמח רגיל
250 גרם אגוזי לוז
1 כפית אבקת אפייה
1 כפית סודה לשתיה

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל180- מעלות.
2. בקערה שמים את הביצים והחלמון וטורפים עם סוכר, קליפת לימון ותפוז ותמצית הדרים.
בהדרגה טורפים פנימה את החמאה המומסת
.
3. בקערה מערבבים קמח, אגוזים, אבקת אפייה וסודה לשתייה. מוסיפים את תערובת הביצים ולשים לבצק קשה.
4. מחלקים את הבצק לשניים, מגלגלים כל מחצית לגליל, מניחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה ומשטחים מעט
(צריכים להתקבל 2 גלילי בצק משוטחים בגודל
20x10 ס"מ בערך כל אחד(.
5. אופים כ 30 דקות עד שהבצק מזהיב אך עדיין רך מעט. מצננים 15 דקות.
6. פורסים לפרוסות (בעובי 1 ס"מ על פי המתכון המקורי, אבל אני נוהג לפרוס לעובי 2 מ"מ) ומניחים על נייר האפייה.
מחזירים לתנור ואופים עוד 15 דקות
עד שמזהיב ומתקשה. מצננים על רשת.
העוגיות מחזיקות מעמד מספר שבועות בכלי
אטום.

מקור המתכון: חני פרבר



2 comments:

  1. היי, אשמח לדעת מהם כל הפירות או האגוזים האחרים ששמת במתכון? (לפי התמונה אני לא מצליחה להבין ובמתכון לא מצויין חוץ מאגוזי לוז) מה זה החתיכות הירוקות והאדומות במתכון? אני מאוד רוצה להכין את העוגיות האלו לסבתא של בעלי

    השבמחק
    תשובות
    1. היי שני!
      ציינתי לפני המתכון :) במקום כמות אגוזי הלוז אני נוהגת לשים קליפות הדרים מסוכרות,
      ככה אבא שלי אוהב אותן, ונהגתי להכין את העוגיות הללו עבורו.
      עקרונית אפשר להמיר את אגוזי הלוז בכל תוספת שאוהבים, ולהשתמש בסוגים שונים של אגוזים, שקדים,
      או קליפות הדרים לפי ההעדפה והטעם האישי. את יכולה לבדוק כיצד היא זוכרת אותן, אולי זה יעזור.
      בהצלחה!

      מחק

Print Friendly and PDF
כל הזכויות שמורות ל"פיית העוגיות". אין להעתיק או לעשות שימוש בחומרים ללא אישור מפורש. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...