יום שלישי, 1 בנובמבר 2011

פ - פו - פופ - פופקורן מתוק



אני מודה ומתוודה, מעולם לא הייתי מעריצה גדולה של פופקורן בגירסה הסטנדרטית המלוחה- זה פשוט לא עושה לי את זה...
אבל בילדותי היה סוג אחד של פופקורן שמכרו בקולנוע שאני זוכרת עד היום- פופקורן מתוק בציפוי קרמל.
זוכרים את הפלא הזה? מיהו חסר ההיגיון שהחליט לבטל את קיומו?!
שנים שהתאבלתי על חסרונו של הפופקורן הנפלא הזה בבתי הקולנוע, ובכל פעם מאז שאני הולכת לראות סרט זה מבאס אותי מחדש...

בהמשך פרצה לשוק נחמה קטנה בדמות "פופקו", חטיף פופקורן בטעם דבש וחמאה,
אבל ההנאה לעולם לא משתווה ללשבת בתוך אולם קולנוע עם קופסה ענקית של פופקורן מתוק וטרי ישר מן המכונה...

לפני כמה ימים עשיתי סדר בארון המטבח, ולפתע מצאתי שקית גדולה של גרעיני פופקורן.
מיד ידעתי מה אני הולכת לעשות –כן כן, פופקורן מתוק!
בעוד בלוטות הטעם שלי רק מתחילות לפנטז, כבר הקדים אותן המוח והתחיל לזרוק לי רעיונות מושחתים-
למה להכין פופקורן מתוק רגיל, כשאפשר אולי להוסיף לו פריכות טעימה של קוקוס?...
ולמה שלא נעיז ונשדרג את הפופוקורן, ונכין אותו בציפוי של מייפל אמיתי!
ומה יקרה אם נכין פופקורן בציפוי שוקולדי? זה בטוח יהיה מעולה! איך אפשר לבחור?




אז כמו כל גרגרנית פוטנציאלית עם עיניים גדולות במיוחד, החלטתי מה אני רוצה-
אני רוצה את הכל!
החלטתי ועשיתי – הכנתי לי סיר גדול מלאאאאא בפופקורן, חילקתי אותו לארבעה חלקים, והכנתי כל רבע עם ציפוי שונה.

אז מה היה לנו?
פופקורן בטעם מייפל וקינמון
פופקורן עטוף בקרמל ובקוקוס קלוי
פופקורן מצופה בשוקולד וקליפת תפוז מגוררת
וגולת הכותרת – כדורי פופקורן ורודים עם מרשמלו, שקדים ושוקולד לבן

מה אומר לכם – להתמכרררררר!
במשך שני הימים הבאים אכלתי בלי הפסקה את הפופקורן הזה, ממש מכה!
מי אמר שאני לא אוהבת פופקורן? אני? 






פופקורן – מתכון בסיסי

החומרים ל-8 כוסות גדולות של פופקורן:
מעט שמן
1/2 כוס גרעיני פופקורן

כלים:
סיר גדול אחד, עם מכסה

אופן ההכנה:
יוצקים שמן על תחתית הסיר.
שופכים את גרעיני הפופקורן על התחתית בשכבה דקה.
מכסים את הסיר ומבשלים על להבה בינונית במשך כ-5 דקות. זהירות לא לשרוף!








פופקורן במייפל ובקינמון

החומרים:
2 כוסות פופקורן מוכן
30 גר` חמאה
1/2 כוס סירופ מייפל אמיתי
קורט מלח
1 כפית שטוחה קינמון טחון

אופן ההכנה:
מרפדים תבנית שטוחה בנייר אפייה ומפזרים בתוכה את הפופקורן.
בסיר קטן בעל תחתית כבדה ממיסים את החמאה.
מוסיפים סירופ מייפל וקורט מלח ומביאים לרתיחה.
מנמיכים את הלהבה וממשיכים לבשל תוך כדי בעבוע מבלי לערבב במשך רבע שעה,
עד שהתערובת מקבלת צבע קרמלי.
מסירים מהאש ובוחשים פנימה את הקינמון הטחון.
יוצקים את הסירופ על גבי הפופקורן ומערבבים במהרה כך שהוא מצופה מכל הצדדים.
מניחים להצטנן לחלוטין, ומפרידים את הפופקורן לחתיכות.
טעים יותר לאכול יום למחרת.








כדורי פופקורן ורודים במרשמלו ובשוקולד לבן

החומרים:
2 כוסות פופקורן מוכן
20 גר` חמאה
100 גר` מרשמלו בצבע לפי בחירתכם (רצוי צבע אחיד)
50 גר` שוקולד לבן, בקוביות
4 כפות שקדים פרוסים, קצוצים
קורט מלח

אופן ההכנה:
מרפדים תבנית שטוחה בנייר אפייה ומפזרים בתוכה את הפופקורן.
בסיר קטן בעל תחתית כבדה ממיסים את החמאה.
מוסיפים את המרשמלו ואת השוקולד הלבן ומבשלים עד שהם נמסים ומתקבלת תערובת חלקה.
מסירים מהאש ובוחשים פנימה את השקדים ואת המלח.
יוצקים את התערובת על גבי הפופקורן ומערבבים במהרה כך שהוא מצופה מכל הצדדים.
מניחים להצטנן מעט ויוצרים מן התערובת כדורים קטנים.
בניגוד לכל המתכונים האחרים הרשומים לעיל, את הפופקורן הזה יש לאכול רק באותו היום, למחרת הוא מאבד מפריכותו ומקסמו.





פופקורן בשוקולד-תפוז

החומרים:
2 כוסות פופקורן מוכן
60 גר` חמאה
60 גר` סוכר
30 גר` קקאו
קורט מלח
1 כפית קליפת תפוז מגוררת

אופן ההכנה:
מרפדים תבנית שטוחה בנייר אפייה ומפזרים בתוכה את הפופקורן.
בסיר קטן בעל תחתית כבדה ממיסים את החמאה.
מוסיפים את הסוכר ומבשלים עד שהוא נמס לחלוטין.
מוסיפים את הקקאו ואת המלח, מערבבים ומסירים מהאש.
בוחשים פנימה את קליפת התפוז המגוררת.
יוצקים את הסירופ על גבי הפופקורן ומערבבים במהרה כך שהוא מצופה מכל הצדדים.
מניחים להצטנן לחלוטין, ומפרידים את הפופקורן לחתיכות.
טעים יותר לאכול יום למחרת.






פופקורן בקרמל ובקוקוס קלוי

החומרים:
2 כוסות פופקורן מוכן
6 כפות קוקוס קלוי או פתיתי קוקוס רגילים
30 גר` חמאה
100 גר` סוכר חום כהה
קורט מלח
1 כפית תמצית וניל

אופן ההכנה:
מרפדים תבנית שטוחה בנייר אפייה ומפזרים בתוכה את הפופקורן ואת הקוקוס.
מחממים תנור לחום נמוך 140 מעלות.
בסיר קטן בעל תחתית כבדה ממיסים את החמאה.
מוסיפים את הסוכר ומבשלים עד שהוא נמס לחלוטין.
מבשלים על להבה גבוהה תוך בעבוע במשך 5 דקות עד שהתערובת מקבלת צבע קרמלי.
מסירים מהאש ובוחשים פנימה את תמצית הוניל.
יוצקים את הסירופ על גבי הפופקורן והקוקוס ומערבבים במהרה כך שהוא מצופה מכל הצדדים.
אופים במשך 40 דקות תוך עירבוב לעיתים עד שהפופקורן מתחיל להתייבש.
מניחים להצטנן לחלוטין, ומפרידים את הפופקורן לחתיכות.
טעים יותר לאכול יום למחרת.


2 comments:

  1. ואו. בהחלט עשית לי חשק.
    העמוד נשמר במועדפים להזדמנות הראשונה.
    תודה !

    השבמחק
  2. טוב, אני הולכת להכין ערמות ענק של פופקורן ולעשות מרתון של סרטים לצפייה ישירה עם החברות.
    אם זה לא מה שיהפוך אותי לחברה הכי מגניבה בחבורה, אני לא יודעת מה כן.
    תודה על הרעיונות והמתכונים!

    השבמחק

Print Friendly and PDF
כל הזכויות שמורות ל"פיית העוגיות". אין להעתיק או לעשות שימוש בחומרים ללא אישור מפורש. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...