יום ראשון, 6 בנובמבר 2011

כשבדונאט היה חור, וגם קבלת פנים לבלוג החדש!



שלום לכולם וברוכים הבאים לביתי החדש!
אתם מוזמנים להתרווח על הספה ולהסתכל סביב...
הנאים החדרים בעיניכם?
הנאה המטבח בעיניכם?
הנאה המסדרון בעיניכם?
אם כן שבו איתי! ומיד מסדרת לכם משהו טעים לאכול :)

אחרי הרבה עבודה קשה והתלבטויות אין ספור, ובמיוחד הצקות לכל סובביי כדי שיגידו מה דעתם
(ותודה מיוחדת ל"לא סוגרת ת'פה" שהביעה ביקורת על 8000 סוגי רקעים שונים לבלוג, חחחח)
הבלוג החדש שלי יצא לאוויר העולם! יששששש!
בו תוכלו למצוא מרוכזים כל המתכונים הישנים,
וכמובן שגם פירסומים חדשים שוקקי כולסטרול וסוכרים מעתה ואילך, יאמממ!

ובינתיים מאחר שלבד ועצוב לי ובודד לי פה בחלל הלבנבן והריק מתגובות ומחברים,
אשמח אם תצטרפו לרשימת המנויים שלי!

שיעור קצר בשל"ח והתמצאות בסביבה החדשה:
1. 
כדי להגיב אל הפוסטים השונים צריך להיכנס אליהם, כרגיל ע"י לחיצה על הכותרת הראשית.
2. 
ההרשמה לעידכונים נמצאת למעלה מימין- שמחו אותי והרשמו! יש תהליך עינויים קצר שתצטרכו לעבור אבל יהיה שווה.
(להקליד כתובת מייל בתיבה, לחזור על האותיות הכתובות בקוביה שנפתחת, ולאשר את הלינק שישלח אליכם)
אם יש לכם הערות הארות וביקורת בונה, דברים שמפריעים לכם הייתי שמחה לשמוע,
וביכולותיי הטכניות המוגבלות ביותר אולי גם אצליח לפתור אותן, מי יודע?
ואחרי שבירברנו – בואו ניגש הישר לחלק החשוב - האוכל :)




לא יודעת איך זה אצלכם, אבל אצלנו בבית לא משנה כמה אוכל טוב יש במקרר-
לפעמים כל מה שמתחשק זה דווקא לנשנש ג`אנק פוד...
וככל שיש יותר סירים עם אוכל מבושל וטוב, כך גדלה התשוקה לחטא מטוגן ומפוצץ בשומן...
כך יצא שדווקא אחרי החגים כשחייבים לעשות דיאטה,
התשוקה הגדולה הזאת קרמה עור וגידים, והפכה לקרייבינג היסטרי – דווקא לדונאטס...

כמו שסיפרתי לכם, ממש לאחרונה אני ובנזוגי בילינו בחופשה נהדרת וטעימה,
ובין שאר חטאי הג`אנק פוד הרבים שחטאנו, היו גם כמה נשנושי בוקר ברשת השחיתותית דאנקן דונאטס.
אם נודה על האמת, בסך הכל הרשת הזאת עשתה לירכיים שלי טובה ענקית כשהיא הסתלקה מהארץ,
אבל יחד עם החורים בדונאטס השאירה גם חור גדול בלב...
במיוחד בדמותה של סופגניית הבוסטון קרים – סופגניה רכה במלית קרם וניל ובציפוי שוקולד... אחחחחח!
כוס קפה טובה ליד, ועם כל הסרוטנין שמשתולל בגוף לא צריך יותר כלום...




אז אחרי שחזרנו ארצה עם טעם ענקי של עוד לכל מה שאכלנו בערך,
במאנץ` של ג`אנק פוד אמיתי החלטנו לשחזר את העונג ולהכין סופגניות ודונאטס הום מייד!
בסדנת יצירה של ממש, כל דונאטס צופה באהבה באייסינג בטעם אחר ובסוכריות צבעוניות,
וכמובן הוכנה גם גולת הכותרת – הבוסטון קרים אהובי, במלית פטיסייר ובציפוי גנאש שוקולד נוטף...
הסופגניות יצאו כל כך חמודותתת וטעימות, פשוט תענוג אמיתי להכין ומעדן של ממש שקשה להפסיק ולזלול
והמחמאה הכי גדולה שקיבלתי מבנזוגי- זה יותר טעים מדאנקן דונאטס! יותר מזה לא יכלתי לבקש :)
אז הפשילו שרוולים והתכוננו לטיגונים!
   



   
את המסע המתוק והמטוגן שלנו נתחיל בהכנת בצק שמרים פשוט-
אין צורך לחשוש או לפחד, התהליך מאוד מהיר וקל!
כל מה שצריך זה בסך הכל מיקסר, או לחילופין בעל עם מוטיבציית לישה וידיים חסונות :)
אחד השלבים החשובים ביותר בבצקי שמרים הוא לישה נאותה
שמקנה לבצק מרקם מושלם, תפיחה נכונה, וגם הופכת אותו לנוח יותר לעבודה- אז לא לנצנץ וללוש היטב!
חשוב להיות קשובים לצרכי בצק השמרים- אם הוא מרגיש לכם רטוב מדי להוסיף קצת קמח, אם יבש מדי להוסיף מעט נוזלים.
לאחר התפחה יפה של הבצק, ממש עד שהנפח שלו מוכפל,
 מרדדים אותו לעלה שמנמן וקורצים ממנו עיגולים – אלו הסופגניות שלנו.






אם רוצים ליצור סופגניות קלאסיות – משאירים את עיגולי הבצק כמו שהם.
אם רוצים ליצור דונאטס – יוצרים במרכז כל עיגול חור קטן.
את הדונאטס הולס, כדורי הבצק ממרכז הדונאטס כדאי לשמור, וליצור מאנצ’קינים קטנים וממכרים.
מסדרים את הסופגניות והדונאטס שלנו בתבנית מרופדת, מכסים ונותנים להם לנוח צהריים עד להתפחה יפה...






כעת הגיע זמן הטיגון!
אם אתם חסים על הגז שלכם, אפשר לרפד אותו מראש בנייר אלומיניום למניעת כתמי שמן משפריצים.
מחממים שמן עמוק בסיר שיספיק לטיגון של כמה סופגניות במקביל.
מעבירים בכל פעם כמה יחידות בעדינות לתוך הסיר, ומטגנים במהירות דקה-שתיים עד להשחמה משני הצדדים.
אם הסופגניות משחימות במהירות רבה מדי סימן שהשמן חם מדי, והם לא יטגנו היטב מבפנים אז שימו לב.







אז איך מקבלים סופגניות בצורה מושלמת? קבלו טריק קטן וסופר יעיל!
בהעברת הסופגניות מהתבנית לתוך הסיר הן עלולות להימעך, ולאבד קצת מצורתן העגלגלה.
כדי לפתור את הבעיה, אפשר לגזור את נייר האפייה עליו יושבות הסופגניות סביב סביב לריבועים נפרדים,
כך שכל סופגניה יושבת על ריבוע נייר משלה.
כעת רק נותר להרים את הסופגניות בעזרת הנייר אל הסיר, ולהפוך אותו פנימה בעדינות- כך תישמר צורה מושלמת!








וגם הדונאטס נכנסים לסיר-
אחחחח איזה ריחחחחח יש עכשיו בבית!






לאחר שסיימנו לטגן, אפשר לעבור לשלב המליות והציפויים, ונתחיל עם הדונאטס.
בתהליך הקישוט אתם יכולים להשתולל בצבעים, בטעמים ובקישוטים- פעילות נפלאה לעבודה עם ילדים.
את הדונאטס שלי ציפיתי בזיגוג אבקת סוכר פשוט, עבורו פשוט מערבבים אבקת סוכר עם חלב ומעט חמאה,
אבל אפשר באמת להכין איזה מילוי וציפוי שמתחשק.
את האייסינג ניתן לחלק לכמה קערות, ולהוסיף טעם שונה וצבע מאכל שונה בכל פעם-
 וניל, תות, תפוז וקפה- מה שאתם אוהבים
כל שנותר הוא לטבול כל דונאטס בציפוי הרצוי, לנער עודפי ציפוי ולקשט מיד בסוכריות.
אם תרצו, ניתן להעביר  מעט מתערובת האייסינג לקונוס זילוף, ולעטר את הדונאטס בפסים או בנקודות.







ועכשיו לסופגניות!
אפשר למלא את הסופגניות בכל מלית שאתם אוהבים,
כמובן לא לוותר על המלית הקלאסית והטעימה של ריבת תות, עם הרבה אבקת סוכר מעל!

גולת הכותרת הפעם מבחינתי היו סופגניות הבוסטון קרים שלי! 
במלית וניל ובציפוי שוקולד אי אפשר להפסיק לזלול אותן...
כדי להכין את הפלא הזה, ממלאים כל סופגנייה בעזרת צנטר בקרם פטיסייר טעים
ש"במקרה הכינותי מראש"- ממש כמו סופגניה רגילה.







לאחר נותנים לסופגניה טבילה יפה בגנאש שוקולד נוזלי (שגם מסתיר את פתח המילוי), ומניחים להתייצב...




כל מה שנותר לנו עכשיו הוא לזלול בהנאה!



וזו סופגניית הבוסטון קרים שלי- תמימה מבחוץ, וקטלנית מבפנים!




ככה זה נראה מבפנים-
ניאממ וניאמממ!




ואלו המאנצ’קינים!
חורי הדונאטס הקטנים והשובבים, שטבלתי בסוכר עם קינמון.
סכנה אמיתית למנשנשים...





ולא לשכוח להנות מסופגניה קלאסית במלית ריבה :)



ומה עם הדיאטה? ממחר כמובן...



  

הסופגניות עוברות הקפאה מעולה-
הפשרה בטמפרטורת החדר, או חימום קצר במיקרו והן ממש כמו חדשות!
אז "אם כבר מטגנים" שווה להכין כמות מלאה ולשמור לנפילת הסוכר הקרובה...


דונאטס או סופגניות מנצחות

החומרים ל-20-25 סופגניות, או דונאטס וערימת בומבולונים קטנים,

לבצק:
350 מ"ל חלב חמים (כוס וחצי)
100 גר` סוכר (חצי כוס)
1 כפית תמצית וניל
14 גר` שמרים יבשים = 1/2 4 כפיות, או 40 גר` שמרים טריים
2 ביצים טרופות
1 כפית מלח
680 גר` קמח (5 כוסות פחות 2 כפות)
70 גר` חמאה רכה מאוד (4 כפות יפות)

לטיגון:
2 ליטר שמן לטיגון עמוק

אופן ההכנה:

לבצק:
בקערת מערבל חשמלי עם וו הלישה, מערבבים יחד חלב, סוכר, תמצית וניל ושמרים.
מוסיפים את הביצים ומערבבים לבלילה אחידה.
מוסיפים את המלח ומחצית מכמות הקמח, ומעבדים יחד במהירות נמוכה עד לבצק אחיד.
מוסיפים את יתרת הקמח בהדרגה, חצי כוס בכל פעם, ולשים את הבצק היטב במשך כמה דקות עד לבצק אחיד ואלסטי.
מוסיפים חמאה, כמה קוביות בכל פעם, ומעבדים לאחר כל תוספת כך שהחמאה תיבלע בבצק.
ממשיכים לעבד את הבצק כ-10 דקות נוספות כך שהבצק מתחיל להיפרד מהקערה, עד לקבלת בצק חלק וגמיש.
אם הבצק מרגיש דביק מדי, מוסיפים עוד מעט קמח לפי הצורך.
מעבירים את הבצק לקערה גדולה ומשומנת, מכסים במגבת ומניחים לבצק לתפוח עד שיכפיל את נפחו- 
אני איפסנתי ללילה במקרר, כשהקערה עטופה בניילון נצמד.

מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח מעט, ומרדדים בעדינות לעלה בעובי של כ-1.5 ס"מ.
קורצים עיגולים בעזרת חותכן מקומח בגודל של כ-6.5 ס"מ.
(עבור הכנת סופגניות אפשר גם לוותר על הרידוד, ופשוט לגלגל מהבצק כדורים קטנים).
אם רוצים להכין דונאטס, יוצרים בהם חור של כ-2.5 ס"מ למרכז.
את כדורי הבצק ממרכז הדונאטס כדאי לשמור להכנת סופגניות קטנטנות.

מעבירים את הסופגניות בעדינות לתבניות מרופדות בנייר אפייה, מכסים במגבת נקייה,
ומניחים לתפוח עד להכפלת הנפח.
אפשר לנצל את זמן התפיחה כדי להתחיל ולהכין את הזיגוגים והמליות עבור הסופגניות.

מחממים שמן עמוק (עומק של כ-8 ס"מ) בסיר שיספיק לטיגון של כמה יחידות במקביל.
השמן מוכן לטיגון כאשר מכניסים לתוכו קיסם ומתחילו להיווצר סביבו בועיות קטנטנות.

מעבירים את הסופגניות בעדינות לתוך השמן החם, כמה יחידות בכל פעם, 
כדי לקבל סופגניות בצורה מושלמת, מומלץ לגזור את נייר האפייה סביב לכל סופגניה,
ובעזרת הנייר להפוך את הסופגניות לתוך סיר הטיגון.
ומטגנים 1-2 דקות מכל צד עד לצבע זהוב-שחום. 

  

לזיגוג דונאטס

החומרים:
300 גר` אבקת סוכר (3 שקיות)
70 מ"ל חלב חמים (קצת יותר משליש כוס)
30 גר` חמאה מומסת (2 כפות יפות)
תמציות טעם כרצונכם (תמצית וניל / תות / תפוז / קפה / מנטה וכו`)
מעט צבע מאכל
סוכריות לקישוט

אופן ההכנה:

תערובת האייסינג מתייצבת במהרה, לכן יש להכין אותה ממש לפני הטבילה.
שופכים את אבקת הסוכר לקערה בינונית, ומזלפים אליה את החלב החמים, תוך עירבוב רצף.
מנטפים פנימה את החמאה המומסת כף-כף ומערבבים לתערובת חלקה.
מוסיפים לאייסינג תמציות טעם וצבע מאכל לפי רצונכם (אפשר לחלק את התערובת בין כמה קערות וליצור זיגוגים שונים).
תערובת האייסינג מתייצבת במהרה, ולכן לפני כל שימוש יש לחמם אותה קצרות במיקרו ולערבב.

טובלים את פני הדונאטס בזיגוג, מפזרים מיד סוכריות לקישוט, ומניחים להתייצב.



קרם פטיסייר

(מספיק לבערך מחצית מכמות הסופגניות, תלוי בכמות המלית שאתם אוהבים)

החומרים:
250 מ"ל שמנת מתוקה
1 כפית תמצית וניל אמיתית (וכמובן אם יש לכם מקל וניל עדיף)
3 חלמונים, בטמפרטורת החדר
50 גר` סוכר
קורט מלח
1 כף גדושה מאוד קורנפלור

אופן ההכנה:
את הקרם יש להכין מראש ולתת להתקרר לכמה שעות טובות עד לילה.
בסיר קטן מרתיחים שמנת מתוקה ותמצית וניל.
בקערה נפרדת טורפים היטב חלמונים עם סוכר ומלח. מוסיפים קורנפלור וטורפים לבלילה חלקה.
מזלפים את השמנת החמה בהדרגה לחלמונים תוך כדי עירבוב רצוף,
ולאחר שהשווינו טמפרטורות מחזירים את התערובת כולה לסיר
ומבשלים על להבה נמוכה תוך טריפה מתמדת עד להסמכה.


גנאש שוקולד

החומרים:
100 מ"ל שמנת מתוקה
100 גר` שוקולד מריר

אופן ההכנה:
בסיר קטן מביאים שמנת מתוקה לרתיחה.
מוסיפים את השוקולד המריר מפורק לקוביות, ונותנים לו לשבת להינמס דקה.
בוחשים במרץ עד לקבלת קרם חלק. מצננים מעט וטובלים את הדונאטס בהנאה.








גם את הפוסט הזה תסכם הפינה שלכם,
והפעם כבוד הוא לי לארח את נטי המדהימה מהבלוג השווה שווה "אמנות קולינארית, או להיות שף לעצמך"
שלמרות שכל סובביה יודעים שיש לה מגע של קסמים בבכל דבר בו נוגעת במטבח- בעבר קצת חששה מאפייה
אך לאחר שהעיזה והרימה את הכפפה, גילתה על עצמה שהיא פשוט אופה מדהימה!

אתם חייבים לראות את הטווילים המדהימים שהיא הכינה- כל כך דקיקים ועדינים שזה מקסים.
תודה על הביקור נטי!



גם אתם ניסיתם מתכונים מתוך הבלוג שלי?
אז למה שתשמרו את התמונות רק לעצמכם?
שלחו אליי כדי להשוויץ בפני כולם, ומבטיחה לפרסם אותן בבלוג :)

84 תגובות:

  1. הגבתי ונעלמה התגובה, אז אכתוב שוב :
    גם אם היית עוברת לירח, הייתי נוסעת לנאס"א כדי ללמוד איך מגיעים אליך.
    אני אוהבת אותך וחושבת שאת מדהימה, בכל מה שאת עושה.
    את ההשראה שלי לכל כך הרבה דברים, לא רק בקונדיטוריה.
    אבל את יודעת את זה...
    יאללה ברוכס והצלוחס בייבי, אני בעדך !!
    }{
    ארי

    השבמחק
  2. התחלה מושלמת!
    מתוקה, יפה, צבעונית וטעימה.
    הדונאטס יצאו פשוט WOW!!
    איזה מבחר, איזה יופי..:)

    בהצלחה בבית החדש שלך, בטוחה שגם פה יהיה טעים ויצירתי כמו בביתך הישן.

    המלצה אחת - מתי שאת מצרפת קישור כדאי להדגיש אותו עם קו תחתון.
    הצבעים דומים ולא רואים שיש קישור מצורף.

    נשיקותתת
    ♥♥
    שמרית

    השבמחק
  3. ראשית - תתחדשי לך כמובן על "הבית" החדש, מקסים פה.
    תודה על קבלת הפנים, מאוד אהבתי אותה :-)
    והדונאטס אלוהיים כמובן והצילום מושחתים לגמרי.
    את יודעת איך קוראים באיטליה לסופגניה ממולאה בקרם פטיסייר אלוהי? בומבולונה! מה יותר מתאים מזה? בומבון אמיתי.
    שיהיה בהצלחה רבה, אני נרשמתי כמובן.

    שבוע טוב,

    מגי

    השבמחק
  4. טוב, אין כמוך, כבר אמרתי? :)
    הדונאטס מהממים בטירוף!
    ואיזה כיף שסוף סוף עברת דירה - חיכיתי לזה!

    מתי רואים אותך???
    נטלי

    השבמחק
  5. אורלי6/11/11 10:45

    ענבל אהובה!!!
    איזה תענוג לעיניים!!!!
    כמה כיף לפתוח ככה את הבוקר!!!
    בהצלחה עם המקום החדש!!! הוא מקסים ובהחלט הגיע הזמן שיהיה לך אחד כזה!!! גאה בך מאד מאד!!!
    באהבה ענקית!
    אורלי

    השבמחק
  6. בשעה טובה!
    יופי של "דירה חדשה" יש לך
    ותודה רבה על קבלת הפנים המתוקה בכניסה לבלוג החדש - הדונאטס מדהימים, תמונות מרהיבות!!

    המון הצלחה עם הבלוג החדש :)

    השבמחק
  7. אנונימי6/11/11 11:32

    איזו קבלת פנים מתוקה!
    הדונאטס מדהימים והצילומים מקסימים.
    להכנס אלייך לבלוג מרגיש כמו להכנס לפנטזיה!
    אימוש5

    השבמחק
  8. בהצלחה ענבל:-)
    נורא יפה כאן.

    השבמחק
  9. אחלה בלוג פתחת!
    התמונות של הדונאטס מהממות, אני מקווה לנסות להכין עם הילדים :-)

    השבמחק
  10. בהצלחה!
    את גורמת לי להרבה דברים עכשיו בקשר לאוכל ☺
    אבל גם גורמת לי לבדוק שוב את בלוגר כבית חדש לבלוג שלי. העיצוב שלך נפלא. וכבר ב'פרדס' אהבתי לשוטט אצלך.
    הולכת לבדוק אייך מעצבים כל כך יפה כמוך אבל לצערי את הסופגניות אשאיר לאחרים. ☺

    השבמחק
  11. אומג אומג אומג איזה יופיייי!!!!
    תתחדשי!! כל הכבוד! אהההההההה
    איזה יופי!!!

    השבמחק
  12. תדחדשי הבלוג יפפה!!! והדונאטס מטריףףףףףףףףףף איזה צבעים ותמונות מרהיבות,מאוד אהבתי

    השבמחק
  13. אין לי מילים ....את יודעת שאני מעריץ שלך עוד לפני שהגעת לפרדס . את פשוט אלוהית ....
    המטעמים שלך הם אומנות ...
    בהצלחה בביתך החדש

    השבמחק
  14. פיונת מזל טוב על האתר החדש! הוא מקסים ומהממם!
    אני מקווה שהספקת לסלוח לי על תקרית העוגות הבחושות, אני חשבתי שנהיה חברות לנצח! את לא יכולה לקלקל לי ככה :)

    אז הדונאטס האלה נראים איום ונורא, אבל אני מוכנה לקבל משלוח שלהם כדי לתקן את העוול.

    שיהיה בהצלחה בדרכך החדשה! נתראה בין מתכון למתכון ♥

    השבמחק
  15. געגועי לדנקן דונטס....
    אחחחחח איזה יופי

    השבמחק
  16. את אמיתית? לא, אני שואלת ברצינות...
    בא לי לבכות מול המסך. נראה מדהים/אלוהי/לא יודעת כבר מה לומר.

    השבמחק
  17. תקשיבי, נפל לי הלב לתחתונים כשראיתי את הכותרת של הפוסט שלך בבלוג הקודם.רציתי לצעוק לאאאאאאאאאאאאאאאאאא! ואז המשכתי לקרוא חחחח
    אז לפני שאני משמינה מהתמונות, הייתי חייבת להגיב.ברור שהוספתי אותך לגוגל רידר. שיהיה בהצלוחס במשכן המפונפן החדש . יאללה הולכת להשמין מהתמונות :-)

    השבמחק
  18. אמא של נועה (שירי)6/11/11 23:00

    יפתי, הגעתי לפה אחריך ונרשמתי לעידכונים. אי אפשר לוותר על יצירות אומנות.
    אני יודעת כמה מפרכת עבודת העברת הבלוג. בימים אלה גם אני שוקדת על פעולה דומה. העברתי 140 מתוך 400+ מתכונים וזה המון המון עבודה. וגם אני קצת פוחדת להיות לבד בבלוג חדש, אבל כשאגמור לארוז הכל אני אודיע ואחכה, ממש כמוך.

    בהצלחה ובהנאה לנו מכל יצירות המופת.
    את נהדרת

    שירי (אמא של נועה)

    השבמחק
  19. אנונימי7/11/11 05:10

    חילול הקודש לכתוב דאנקין ולהראות את מה שאת הכנת. דנקין זה ג'אנק דוחה ברמות כולל הבוסטון קרים, וכותב לך מישהו שגר עכשיו בבוסטון. מה שאת עשית (קרם פטיסייר עם שמנת וחלמונים, שוקולד איכותי וכו') זה קלאסה אחרת! בפעם הבאה שלך ביבשת הצפון אמריקאית תכתבי לי שורה ואשלח אותך לכמה מקומות שמכינים דונאטס יותר ראויים

    השבמחק
  20. מזל טוב על הבלוג החדש :) שיהיה המון בהצלחה ונרשמתי לעדכונים...

    הדונאטס נראים מגרים ביותר, אימצתי את המתכון לכבוד חג החנוכה ההולך ומתקרב ;)

    המשך כתיבה מהנה לך והמון מתכונים טעימים,

    אמיר אריה

    השבמחק
  21. מזל טוב!!!!

    נאה הבית בעיני, ובעיקר השכנים! מברוק - נראה מצויין, עדין בדיוק כמוך והתמונות בשעה כזו של הבוקר (אני יודע שאני איטי, הייתי במילואים בשבוע שעבר אז לוקח לי זמן להשלים פערים...) פשוט לא אנושיות...

    יאללה, שיהיה במזל!

    השבמחק
  22. ברכות לבית החדש.
    כבר נעים, חמים וצבעוני כאן.
    עם אירוח כזה, נראה לי שהאורחים לא ירצו לעזוב...

    השבמחק
  23. הפוסט נפלא, הרקע הלבן/אוף ווייט נפלא והצילומים מדהימים בצבעוניותם.
    יש לי בעיה אחת. הכתב קטן מדי וצבעו בהיר מדי על הרקע הלבן הזה.
    האם יש אפשרות להגדילו מעט ולחזק את הצבע לשחור במקום אפור?
    אם כן, אודה לך מאוד.
    אני שפוטה אמיתית של מאפייך.

    השבמחק
  24. שירית דביר7/11/11 11:39

    היי ענבלוש,איזה כייף שיש לך בית חדש,האמת גם אם היית עוברת לחלל הייתי באה בעקבותייך ואני בטוחה שאת יודעת את זה.אחלה בית הייתי אומרת,וכבר הפוסט הראשון כאן מזיל ריר בכמות מטורפת..הצילומים קטלניים כרגיל,וההסברים כמו תמיד עד הפריט האחרון.אוהבת ומאחלת לך בהצלחה כאן,שתיהיה הסתגלות מהירה.פוסט מהמם,יש מצב שחנוכה יהיה אצלי כבר השבוע...

    השבמחק
  25. מהממת אחת, מזל טוב לבלוג המהמם החדש
    איי לאב איט!!

    השבמחק
  26. והבוסטון קרים זה הדבר הכי טעים בעולם

    השבמחק
  27. פנינהט7/11/11 13:25

    וגם התגובה שלי נעלמה משום מה אז נשאיר עוד אחת מה איכפת לי.
    הבית החדש מהמם ואני אלך אחרייך באש ובסוכרים עד סוף העולם, מתה עלייך ועל המתכונים שלך♥♥

    פנינהט

    השבמחק
  28. תודה לכולם על המילים החמות והמקסימות!
    מאוד נרגשת שהגעתם עד הלום ומקווה שתישארו :)
    באמת שזה לא ברור מאליו...

    בנוגע לכל מי ששלח לי הערות בנושא לעיצוב
    אעשה את המיטב לשפר את הדברים.

    לכל מי שהסתבך עם ההרשמה לעידכונים
    הוספתי בראש הבלוג טאב שמפרט בדיוק איך זה עובד

    לאמא של נועה-
    הרבה בהצלחה בהעברת הבלוג לתשתית חדשה,
    יודעת עד כמה זה מפרך אבל מניסיוני הקצר מאוד בינתיים נראה לי שזה משתלם

    ולאנונימי מבוסטון-
    תודה על המחמאה, אין ספק שתמיד עדיף להכין מאפים מתוקים בבית מאשר לרכוש בחוץ
    (כל עוד יש סבלנות ומתגברים על העצלות כמובן, חחח)
    ובכל זאת כמה שהייתי שמחה לטעום בוסטון קרים פאי אמיתי...

    השבמחק
  29. יקירתי המקסימה והמוכשרת - המתוקים שלך לגמרי ראויים לבית שלהם, והבית החדש מקסים ונעים (ובטח גם טעים). הרבה הצלחה בדרכך החדשה. לאור ההיכרות (הוירטואלית) שלי איתך אני בטוחה שתצליחי!
    הדונטס נראים מדהימים, בעיקר הקטנטנים המקונמנים!
    ונטי - ללא ספק אחת המוכשרות!

    השבמחק
  30. אנונימי8/11/11 11:19

    בוקר טוב,

    רק רוצה לאחל לך הרבה הצלחות (ומתוקים...) לרגל המעבר לדירה החדשה ותודה רבה עבור קבלת הפנים.

    השבמחק
  31. ענבלי מותק, סוף סוף התפנתי לקרוא את הרשומה הפותחת, הצבעונית והמתוקה כ"כ שלך.
    את יודעת שאני חושבת שאת אחת ויחידה! אמנית בנשמה ומוכשרת בטרוף.
    שמחה שמצאת לך מקום לבית חדש ונאה :) ואני כאן בכדי להשאר יחד איתך. לא משאירה אותך לבד אפילו לרגע קט.

    בהצלחה רבה,
    מירב

    השבמחק
  32. OMG!
    היית הארהב ולא אמרת לי?! :)
    תתחדשי על הבלוג נראה מצויין!

    השבמחק
  33. סנופית18/11/11 23:46

    Wow כמה שהם יפים,
    בית יפה וטעים הכנת לנו כאן.
    בהצלחה!

    השבמחק
  34. יא מהממת! איזה יופי, איזה עיצוב נקי ומזמין, איזה דונאטס שווים (שמזכירים לי את המתכון הראשון שפרסמתי בבלוג לפני 4 שנים כמעט -רק שאפיתי אותן) הייתי אוכלת את כולן ובייחוד את החורים הממזרים!
    כיף כיף לקרוא אותך :-)

    השבמחק
  35. איזה כיף, שכנה חדשה בBLOGSPOT :)
    תתחדשי על הדירה החדשה, וחנוכת הבית שלך נראית לי טעימה מאוד (:

    השבמחק
  36. שירית דביר9/11/11 22:03

    וואי וואי וואי ענבלוש,הכנתי את הדונאטס שלך עכשיו...איזה בצק מדהים,איזה אוורירי,התחסל הכל עד תום...לא הייתי צריכה לשים אפילו אייסינג או קרם אחר.על חלק פיזרתי אבקת סוכר ועל חלק סוכר וקינמון.הכל אבל הכללללל נגמר,לא נשאר פירור.ממש מתכון מנצח.טעים טעיםםםם תודה....

    השבמחק
  37. תודה לכל המגיבים!
    שמחה מאודדדדד שהגעתם לבקר,
    ותודה מקרב לב על המילים היפות :)

    ושיריתוש-
    כל הכבוד על הרמת הכפפה!
    את זריזה :) איזה כיף שהצליח ושמחה שהתחסל.
    בהחלט קשה להפסיק לנשנש אותם,
    זו מכה אמיתית :)
    ועם אבקת סוכר נשמע משגע, לא צריך יותר מזה
    תודה על העידכון יקירתי :)

    השבמחק
  38. אנונימי10/11/11 11:37

    בית נעים ומואר הכנת לך פה....תענוג אחרייך אלך לכל מקום[ומזל שזה לא כלכך רחוק חחחה]
    אהבתי מאוד את המתכון...אני יותר נימשכת לבומבולונים......החג מתקרב בשימחה בע"ה....

    אהבתי את הטווילים של נטי הכישרונית...פשוט מקסים!!

    שאפו בנות ושאפו לך ענבלי
    המון נשיקות ושוב מברוק
    שונטי

    השבמחק
  39. אחותי היקרה..

    אני כל כך מתרשמת ממך שפשוט אין לי מילים.. על כמה שאת מוכשרת ומדהימה.

    איזה פוסט טעים ומשגע על ההתחלה.. כל הכבוד.
    אני שומרת לי, אוטוטו חנוכה.. :)))

    אוהבת♥♥♥ ושוב - בהצלחה!!!!

    השבמחק
  40. אלינוער24/11/11 14:54

    מותק, את רק מפזרת הבטחות. תכל'ס, לא טעמתי כלום ממעשה ידייך להתפאר...............:-)))
    ציטוט "....אם כן שבו איתי! ומיד מסדרת לכם משהו טעים לאכול :)....." סוף ציטוט!!

    בהצלחה בביתך החדש

    אלינוער


    .....

    השבמחק
  41. יקירה1/12/11 07:29

    היי נראה טעים ומשגעעעעע מתה כבר שיגיע חנוכה.
    רק שאלונת קטנה: איך אפשר להפוך את המתכון לפרווה?

    השבמחק
  42. שונטי, קרן ואלינוער-
    ברוכות הבאות וכיף לראותך במעוני :) שמחה שאהבתן!
    סיידתי ממש לפני שהגעתן, חחחח

    יקירה בנוגע לשאלתך-
    גם אני מתה לחנוכה :) ולכן הפעם הקדמתי אותו לרגע בביתי.
    אם אפשר כמובן שרצוי להכין את המתכון כפי שהוא במקור
    מאחר והחלב מעניק תוצאה מעודנת וטאץ' מפנק יותר,
    אבל אם חייבים ליצור גירסת פרווה, פשוט להמיר את החלב במים, ואת החמאה במרגרינה-
    ממש כמו בכל מאפה שמרים אחר.
    בטוחה שיהיה טעים :) שיהיה בהצלחה!

    השבמחק
  43. שמח בשבילך על הבית החדש, נראה מהמם הכל את פלא על שתיים, מדהימה כבר אמרתי, לא ידעתי עד עכשיו שיש לך בלוג, מוסיף אותך למועדפים שלי נשמה מתוקה.

    לשרותך תמיד
    יעקב צלשף

    השבמחק
  44. אנונימי16/12/11 15:39

    וואוו!!מדהים!!
    ושאלה קטנה--
    אם אני רוצה את כל הדונטאס לבנים עם תמצית וניל
    עדיין צריך להוסיף גם צבע מאכל לבן-או שבעצם האייסינג הבסיסי נחשב כצבע הלבן?--זאת תהיה התנסות ראשונה שלי עם הצבעים....

    השבמחק
  45. צלשף יקירי
    ברוך הבא! וכיף לארח אותך בביתי המתוק
    אתה מוזמן לבקר תמיד, הקינוח עליי P:

    אנונימי-
    מתנצלת על התגובה המאוחרת, רק עתה ראיתי הודעתך...
    האייסינג הבסיסי יוצר צבע לבן,
    ולכן אין צורך בצבע מאכל במקרה זה.
    ניתן להוסיף מעט צבע לבן רק לקבלת זיגוגים צבעוניים.
    בהצלחה וחנוכה שמח :)

    השבמחק
  46. אנונימי25/12/11 10:27

    היי זה נראה מהמם!! ינוסה השבוע..רק שאלה את יכולה להמיר את הכמות של הסוכר והקמח לכוסות? זה יעזור לי מאוד..

    השבמחק
  47. שיהיה בהצלחה, וראה הוזהרת – זה ממכררררר!

    680 גר' קמח = 5 כוסות פחות 2 כפות,
    100 גר' סוכר = חצי כוס
    אפשר להבא להיעזר בטבלת "מידות ומשקולות" בראש הבלוג :)
    http://the-cookie-fairy.blogspot.com/p/blog-page_8841.html

    למי שנוהג לאפות רבות ממליצה לרכוש משקל פשוט,
    אפילו כזה מפלסטיק מחנויות כלים פושטיות-
    המאפים יוצאים יותר טובים ומדויקים כשמקפידים על כמויות. בהצלחה!

    השבמחק
  48. אנונימי26/12/11 21:16

    תודה רבה! וחג שמח :)

    השבמחק
  49. את מדהימה!!!
    וגם אני מתגעגעת געגועיי אמת לבוסטון קריםאו בכלל לדונאטס נורמליים.
    ננסה מתישהו בקרוב.

    השבמחק
  50. ערפילית10/11/12 10:04

    גם אני מגיבה גרגרנית..
    :)

    אם אני משתמשת בשמרית, זה נחשב שמרים יבשים או שמרים טריים?
    כמה גרם משמרית אני צריכה לשים?

    תודה :)

    השבמחק
  51. הכי כיף להיות מגיבה גרגרנית ;)
    שמרית זה נחשב לשמרים טריים ולכן 40 גר' שמרית
    שיהיה בהצלחה, מחכה כל השנה לחנוכה כדי להכין אותם שוב :)

    השבמחק
  52. ערפילית11/11/12 08:51

    תודה:))))

    השבמחק
  53. פייה יקרה,
    השנה לקראת חנוכה החלטתי לאפות כמויות גדולות של דונאטס עבור השכנים, החברים והמשפחה שלי.
    מכיוון שמדובר בכמות גדולה עלו לי כמה שאלות, שחשבתי שאולי את תוכלי לסייע לי בהן...
    א. האם ניתן להכין בצק בכמות גדולה ולשמור אותו בקירור או בהקפאה? אם כן, לכמה זמן זה נשמר ואיך להפשיר?
    ב. האם יש סיכוי לאפות את הדונאטס ולהגיע לתוצאה נורמלית עבור שומרי המשקל? אולי עם ריסוס בתרסיס שמן?
    ג. אם מכינים כמות גדולה- האם ניתן לקצץ בכמות הביצים? (למשל בעוגה בחושה שיש במתכון 3 ביצים, לפעמים אני שמה רק 2 אם הן גדולות...)

    השבמחק
  54. היי הדר
    כמה מקסים מצדך! אפשר לבוא להיות שכנה שלך? :)
    לשאלותייך-

    א.הקפאת בצק שמרים-
    אני מודה שמעולם לא ניסיתי, אבל ידוע לי שזה אפשרי (אם כי עלול להקטין קלות את התפיחה).
    באופן עקרוני יש לעטוף את הבצק היטב ולהקפיא לאחר ההתפחה הראשונה.
    לקראת השימוש להפשיר את הבצק במקרר, ולפני תחילת עבודה להביא לטמפרטורת החדר.
    באופן אישי אני מעדיפה להקפיא את המאפים המוכנים מיד בתום האפייה כך שנשמרים כמו טריים,
    אבל אין ספק שכמות גדולה של דונאטס תדרוש ממך הרבה מקום במקפיא...

    ב. תוצאה נורמלית זו הגדרה יחסית... :)
    אני תמיד בעד לאכול הכל רק בכמות קטנה, ולכן לא ניסיתי להכין סופגניות אפויות
    אבל למיטב הבנתי התוצאה המתקבלת דומה יותר ללחמנייה מאשר לסופגנייה...
    בכל מקרה את יכולה לנסות לאפות כמות קטנה, ואם לא ימצא חן בעינייך לטגן את השאר
    או פשוט להכין לשומרי המשקל סופגניות קטנות יותר...

    ג. אני הייתי מאוד מרוצה מיחס החומרים במתכון המקורי,
    ולכן לא ממליצה לשנות אותו אלא פשוט להכפיל בהתאם לכמות הרצויה.
    אם תפחיתי ביצים תצטרכי להוסיף נוזלים על חשבון,
    בשורה התחתונה זה ישנה את מרקם הבצק וחבל.
    שיהיה הרבה בהצלחה וחג חנוכה שמח!

    השבמחק
  55. קורלי1/12/12 22:52

    הגעתי לבלוג הזה לגמרי בטעות ואני שמחה שמאתי את פינת החמד הזו! בלוג מקסים שעושה לי חשק לקום ולרוץ למטבח בכל פעם!

    בלוג נהדר ממש!!

    מתכוונת להכין ולשלוח תמנות :)

    השבמחק
  56. איזה כיף לשמוע, תודה רבה על המחמאה קורלי ונעים להכיר :)
    מקווה שתהני מהמתכונים כפי שאני נהניתי מהכנתם
    בהצלחה ובתיאבון

    השבמחק
  57. רציתי לדעת אם אפשר להכין את הסופגניות יום לפני?

    השבמחק
  58. הי ענבל,
    רציתי לדעת אם אפשר להכין את הסופגיות יום קודם( אני יודעת שעדיף שלא), ואם אפשר איך כדאי לשמור אותן?

    השבמחק
  59. היי אלכס
    סופגניה הכי טעימה כשהיא חמה,
    אבל אפשר גם להכין את הסופגניות יום קודם.
    לשמור בקופסא אטומה בטמפ' החדר, אפשר גם במקרר
    ולחמם לפני ההגשה.
    שיהיה חג שמח!

    השבמחק
  60. רציתי לשאול אם נראה לך שאפשר לאפסן לתפיחה ראשונה במקרר ל 24 שעות, או שזה כבר יותר מדי זמן?

    השבמחק
  61. יממה שלמה נשמע לי יותר מדי...

    השבמחק
  62. הי!!!
    הכנתי את הדונאטס היום יצא מעולה!!!
    הבצק פשוט מושלם
    שאלה קטנה לי... הכנתי את האייסינג בדיוק לפי הוראות ההכנה השארתי אחד לבן וצבעתי חלק לצהוב וחלק לורוד. אבל לאחר הציפוי האייסינג נהיה כאילו שקוף על גבי הדונאטס. לא נוצר ציפוי עבה ובצבע חזק כמו אצלך.... והמתנתי שהדונאטס יתקררו לאחר הטיגון....
    מה עושים???
    תודה

    השבמחק
  63. היי מורן
    שמחה שאהבת את התוצאה , אנחנו מכורים לדונאטס האלה :)
    בנוגע לזיגוג- נשמע שהתערובת היתה דלילה מדי ולכן נוצר גוון חלש יותר-
    זה יכול להיווצר בשל עודף נוזלים או מחסור באבקת סוכר- אולי בשל שקילה לא מדוייקת,
    או לחילופין יתכן והזיגוג היה חם מדי ולכן דלילה יותר מן הדרוש.
    בפעם הבאה להוסיף עוד אבקת סוכר עד לקבלת תערובת סמיכה יותר.
    חנוכה שמח!

    השבמחק
  64. חמוטל17/11/13 19:03

    אהלן פייה יקרה
    רציתי לשאול מה המקסימום שעות שהבצק של הסופגניות יכול להיות במקרר?
    תודה לך

    השבמחק
  65. היי חמוטל
    לא הייתי ממליצה לחכות הרבה יותר מ-12 שעות לערך,
    למרות שבאופן עקרוני בצקי שמרים אמורים להחזיק במקרר אפילו עד יממה.
    חנוכה שמח ובתיאבון :)

    השבמחק
  66. אנונימי17/10/14 16:25

    ניסיתי את המתכון של הבצק לדונאטס היום.
    יצאה מעולה! הדונטס תפח כמו שצריך ויצא ממש טעים!
    תודה רבה על המתכון!

    השבמחק
  67. כיף לשמוע :)
    ממש עשית לי חשק לדונאטס שמנמנים...
    תודה על העידכון ושבת מעולההה

    השבמחק
  68. אני בורה מוחלטת בהלכות הטיגון בשמן עמוק- מעולם לא ניסיתי לטגן משהו ככה, אז איך אני יודעת מתי השמן מספיק חם? מדחום? צבע?
    מאוד רוצה להכין אבל לא בא לי לפקשש.
    אנא הושיעי :)

    השבמחק
  69. היי אנה
    למזלך הלכות טיגון עמוק לא מסובכות, בטוחה שתצלחי את זה בדילוגים!

    אז ככה-
    אם יש מדחום בבית, אפשר פשוט לבדוק את טמפרטורת החדר בעזרת מדחום, טמפרטורה של 150-160 מעלות.
    אם אין מדחום, אפשר גם לבדוק בעזרת קיסם עץ- לאחר חימום של כמה דקות טובלים קיסם בשמן החם,
    ובודקים אם השמן מבעבע היטב סביב הקיסם.

    בשלב זה כדאי גם לזרוק סופגייה אחת פנימה לבדיקה, ולכוון את גובה הלהבה לפי מידת העשייה-
    אם הסופגניה משחימה מהר מדי זה אומר שהשמן חם מדי וכדאי להנמיך מעט להבה,
    אם לוקח לה יותר מדי זמן להיות מוכנה, מגבירים, עד שמגיעים לאיזון.

    השמן אמור לבעבע, בעבוע בינוני בזמן הטיגון סביב הסופגייה.
    מטגנים כ-5 דקות טיגון בסה"כ, יכול להיות יותר או פחות בהתאם לגודל הסופגניות,
    כשהופכים את הסופגניות באמצע הטיגון, עד שמקבלות צבע שחום יפה משני הצדדים.

    זהו בגדול, שיהיה בהצלחהההה

    השבמחק
  70. מזל טוב לחנוכת הבית!
    עיתוי מושלם! כיבוד מושלם!
    בהצלחה!!!

    השבמחק
  71. אנונימי16/12/14 18:22

    הבלוג פשוט מדהים ויפיפיה

    אני לפחות פעם ביום בו :)

    אני מארחת את המשפחה ביום חמישי וכמובן עובדת עד חמש, אבל מאוד מאוד מעוניינת להכין את הדונאטים והסופגניות המהממות..

    תוכלי בבקשה לייעץ מתי אני אמורה להתחיל עם הבצק?

    האם רביעי בלילה הוא זמן מתאים במידה ואשאיר את הבצק כל הלילה ויום למחרת עד חמש?
    יש לך רעיון אחר?

    עוד שאלה קטנה, מאחר ואני משתדלת לא להכניס צבעי מאכל אבל כן רוצה דונאט צבעוני, האם כשאוסיף רק תמצית תות או תפוז הצבע יהיה חזק עבור הציפוי?

    תודה רבה על הסבלנות וההשקעה

    חג שמח לכולנו:)

    השבמחק
  72. שלום לאנונימית
    ותודה רבה על המחמאה :)

    באשר לשאלתך-
    פחות כדאי לאשפז בצק שמרים במקרר ליממה שלמה
    ולכן הכי כדאי לטעמי להכין את הבצק בחמישי מוקדם בבוקר,
    להשאיר לתפוח במקרר עד שאת חוזרת מהעבודה ואז להמשיך בתהליך.
    לא יודעת למתי הזמנת את האורחים, אז רק חשוב לקחת בחשבון את זמן ההתפחה השניה והטיגון.

    אופציה שנייה- להכין את הבצק ברביעי בלילה, לטגן ולמלא על הבוקר, ולשמור בקופסה אטומה עד הערב.
    את ההתפחה השניה אפשר לעשות מוקדם בבוקר או לילה קודם במקרר.

    בנוגע לתמציות הטעם- הן אינן מוסיפות צבע לזיגוג,
    אבל אפשר למצוא פיתרונות טבעיים אחרים-
    תוספת של מחיות פרי בעלות צבע עז במקום כמות הנוזלים, כמו מחית פטל,
    או תוספת של ממרח פיסטוק לציפוי ירקרק.
    כדי לתת גווני צבע אפשר גם לסדר מעל פירות טריים- תותים פרוסות או פרוסות תפוז
    וכמובן להשתמש בציפוי של שוקולד לבן, מריר או חלב שניתן לעטר בסוכריות צבעוניות.
    בכל מקרה בחנויות האפייה המתמחה ניתן לרכוש היום גם צבעי מאכל טבעיים

    בהצלחה וחג שמח :)

    השבמחק
  73. אנונימי3/12/15 13:00

    ניסיתי להכין סופגניות פעם, ולא הצלחתי למלא אותן. יכול להיות שיש קשר לעובדה שהן יצאו יותר כמו לחמניות ופחות כמו סופגניות (מטעמי בריאות של אחד הסועדים השתמשתי במתכון מיוחד, שכלל בין השאר אפיה במקום טיגון) או שיש משהו שאני עושה לא נכון?

    תודה על התשובות וחנוכה שמח!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי :)
      סופגניות אפויות תמיד יוצאות פחות אווריריות מהמטוגנות, אולי לכן היה קושי במילוי.
      בפעם הבאה נסה/נסי למלא אותן כשהסופגניות עדיין חמימות מעט,
      אז הן אווריריות ורכות יותר, ולכן גם קלות יותר למילוי.
      כדאי גם לוודא שימוש בריבה חלקה מגושים, כי חתיכות פרי המצויות בקונפיטורות
      עלולות להיתקע בשקית הזילוף, ולגרום קושי נוסף.
      הכי כדאי להשתמש בשקית זילוף, עם צנטר ארוך שיינעץ בקלות בסופגניה.
      מקווה שהשנה יצליח! חג שמח

      מחק
  74. מקסים! מה גודל הסופגניות? (רוצה לעשות קטנות ותוהה אם יצאו לי כ-40)
    האם ניסית להשאיר 12 שעות להתפחה במקרר?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מעיין!
      למיטב זכרוני הן יוצאות מעט יותר קטנות מהסופגניות הקנויות.
      40 סופגניות קטנות נשמע לי הגיוני בסה"כ.
      מקסימום תגדילי קצת את המתכון ליתר ביטחון, תמיד עדיף שיהיה קצת יותר ולא יחסר אני מניחה.
      אין בעיה להתפיח במקרר 12 שעות, הבצק אפילו ישמח :)
      רק לדאוג כמובן לעטוף היטב את הקערה בניילון נצמד, שלא יתייבש.
      בהצלחה וחנוכה שמח :)

      מחק
  75. הייי המתכון נראה מעולה!
    אם אני רוצה להכין חצי מהכמות פשוט לעשות חצי מהכמויות המפורטות או שיש חלוקה אחרת?

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, פשוט לחלק בדיוק לחצי :)
      בהצלחה וחנוכה שמחחחח!

      מחק
    2. תודה רבה! שאלה נוספת כמה זמן תפיחה זה עד שזה מכפיל את עצמו?

      מחק
    3. זמן תפיחה של בצקי שמרים בעצם משתנה בהתאם לטמפרטורה.
      ככל שחם יותר, זמן התפיחה מהיר יותר, וככל שקר יותר לשמרים, הם יתפחו הרבה יותר לאט,
      כך שעדיף להתפיח במקום חם יותר בבית.
      אז בקיץ כשחם זה יכול לקחת שעה-שעה וחצי, וספציפית היום כשיש קור מקפיא זה בטח ייקח משך זמן כפול.

      זה לא באמת מסובך כמו שזה נשמע, את פשוט צריכה לפקוח עין אחרי כשעתיים,
      ולראות שהנפח של הבצק פחות או יותר הכפיל את עצמו בקערה. אם לא הכפיל ממשיכים להתפיח.
      כנ"ל גם בנוגע להתפחה השניה, שהיא בדר"כ קצרה יותר- כשחם חצי שעה-שעה, ובחורף יותר.

      מה שכן, אפשר להאיץ תפיחה בתנור- מדליקים תנור ל-50 מעלות, מכבים אותו לגמרי,
      ומתפיחים את הקערה מכוסה היטב בפנים. אפשר גם לשים בתחתית קערה עם מים חמים לתוספת חום ולחות.
      התפחה שניה אני ממליצה בכל מקרה שלא לעשות בתנור. בהצלחה!

      מחק
  76. אנונימי20/12/16 16:55

    היי,
    האם אפשר להקפיא את הדונאטס אחרי שהם כבר מטוגנים? ואז להפשיר במקרר?
    או שעדיף להקפיא לפני הטיגון?
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי!
      שתי נקודות הקפאה אפשריות-
      1. אחרי שהם מטוגנים, לפני הציפוי.
      1. אחרי יצירת הדונאטס ולפני התפחה שנייה, עטופים היטב היטב.
      שתי האופציות אפשריות, הם שורדים די טוב בהקפאה,
      אבל כמובן שאין כמו מטוגן טרי טרי, אז לשיקולך.
      בהצלחה ושיהיה חנוכה שמח :)

      מחק
  77. היי
    יש מצב להכין את הבצק כ-24 שעות לפני הטיגון?
    להכין ולאפסן במקרר שתי לילות ברצף?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי עינב
      שני לילות ברצף זה בעייתי, כדאי לא להמתין הרבה מעבר ללילה בעיקר בחום הזה כי הבצק יכול להחמיץ. אם רוצים להכין חלקית מראש, אפשר להקפיא אותם לאחר העיצוב ולפני התפחה שנייה, וביום הטיגון להפשיר, להתפיח ולטגן. בהצלחה

      מחק

Print Friendly and PDF
כל הזכויות שמורות ל"פיית העוגיות". אין להעתיק או לעשות שימוש בחומרים ללא אישור מפורש. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...