יום רביעי, 16 בנובמבר 2011

מי גר בתוך אננס מתחת לים?



שלום לכולם!
נפתח את הפוסט החדש בהודעת מערכת-
אם לא שמתם לב, הבלוג העיקש שלי משחק אותה קשה להשגה, ומסרב לשלוח עידכונים למנויים.

לצערי למרות הרבה רצון טוב, מוטיבציה ושלל ניסיונות,
יכולותיי הטכניות המוגבלות לא הצליחו לפתור את הבעיה,
וכל שנותר להתפלל לאלוהיי העוגיות ולקוות שהבעיה תיפתר מעצמה בהמשך.

מה זה אומר בעצם?
שתיאלצו להיכנס ולבקר אותי כשמתחשק לכם ולבדוק מה חדש (ומבטיחה שבקרוב יהיה הרבה חדש, יאמממ יאממ)


הנני שמחה לדווח שהבלוג חזר לשלוח עידכונים בצורה שוטפת, כיפאק היי!
אז אם מתחשק לכם לקרוא אותי באופן קבוע אתם יותר ממוזמנים להירשם!
וכמובן גם להיות חברים שלי בעמוד הפייסבוק שלי "פיית העוגיות",
שם תוכלו 
לקשקש איתי על דא ועל הא בזמנכם הפנוי.
ועכשיו - לאוכל!





"מי גר בתוך אננס מתחת לים?... בוב ספוג מכנס מרובע!"
אם הצלחתם להשלים את המשפט כנראה שאתם הורים לזאטוטים קטנים,
 או אולי פשוט אינפנטילים שמכורים לסרטים מצויירים, בדיוק כמוני וכמו בנזוגי.
בוב ספוג מכנס מרובע, אחת מדמויות האנימציה הפופולריות ביותר כיום- אם לא ה...
כבשה את המסך לפני יותר מעשור
והיום אין מי שלא מכיר את ספוג הים המרובע על התנהגותו ההזויה ופרצופיו המחרידים,
(וכמובן גם נטיותיו המיניות המוטלות בספק)
אבל
הכי חשוב - הרבה בדיחות סמויות למבוגרים שילדים לא מבינים, וטוב שכך.
לא בכדי הסדרה הפכה לקאלט אמיתי אצלנו בבית,
וכהוכחה להלן פירוט אוסף המרצ`נדייזים שניתן למצוא אצלנו , כיאה לצרכנים ממוצעים שהולכים אחרי העדר:


 

שרשרת דגלונים לחגיגות יום ההולדת המשותף שלנו




וגם נרות להדליק על העוגה




צלחות לארוחה של שבת בבוקר



בובה שמעלה חיוך על הפנים

 


ומי רוצה להעביר ביקורת על ההלבשה שלי?



הדבר היחיד שחסר בכל הרשימה הזאת הוא כמובן עוגיות
ובתור פיית עוגיות אמיתית הייתי חייבת לסמן וי גם על הסעיף הזה...
אז שינסתי מותניים, הפשלתי שרווליים וניגשתי למטבח.

אז ראשית לכל מי ששוקל לקחת על עצמו את האתגר הזה, ראו הוזהרתם!
עבודת הקישוט של העוגיות הללו פסיכוטית ומתישה בערך כמו בובספוג עצמו,
מסיבה אחת פשוטה - כמות הצבעים...
אם תבחנו היטב את הדמות השלמה, תוכלו לראות שמר בובספוג היקר מורכב מלא פחות מאשר 9 צבעים שונים,
שאת כולם צריך לערבב ולזלף בנפרד:




ירוק דהוי לקווי המתאר
צהוב לגוף
לבן לעיניים, לחולצה ולשיניים
שחור לחגורה ולריסים
תכלת לאישונים
אדום-סגלגל לחלל הפה
ורוד ללשון ולגומות
חום כהה למכנס
ואדום לעניבה
ותודו שהתעייפתם רק מלקרוא את הרשימה...

אבל אשת חיל שכמוני לא פורשת באמצע!
עירבבתי וזילפתי עוד ועוד עד כלות, והנחישות השתלמה-
העוגיות שהתקבלו יצאו חמודות להפליא, וגם מאוד טעימות!
בתור הזדהות עם המאמץ המלחמתי, תאלצו לוותר הפעם על אופן ההכנה :)


 
 
אז כך נראית העוגייה בסביבתה הטבעית - חמודה להפליא וגם טעימה!


בחיי שאין כמו החיוך שעולה על הפנים כשזה מה שאוכלים!
גם אם אתם מבוגרים :)




אז קדימה, מי מספיק אמיץ כדי להרים את הכפפה?




לכל החוששים, למרות המראה המאיים העוגיות אינן מתוקות מדי-
הבצק עדין ופריך, וזיגוג אבקת הסוכר דקיק למדי.
אני ממליצה להמיס את הסוכר במיץ לימון, ולקבל זיגוג טעים ולימוני.
טיפים יעילים לעיטור עוגיות, אתם יכולים למצוא כאן!


עוגיות בובספוג מכנסמרובע

החומרים ל-12 עוגיות גדולות:

לעוגיות:
150 גרם קמח
50 גרם סוכר
קורט מלח
100 גרם חמאה קרה, בקוביות
1 חלמון
1  כפית תמצית וניל

לזיגוגים צבעוניים:
300 גרם אבקת סוכר
מעט חלב, מים או מיץ לימון
צבעי מאכל בשלל צבע הקשת

אופן ההכנה:

לעוגיות:
מערבבים בקערת מעבד מזון עם להבה הפלדה את הקמח, הסוכר והמלח.
מוסיפים את קוביות החמאה, ומעבדים יחד רק עד לקבלת בצק פירורי.
מוסיפים פנימה את החלמון ואת תמצית הוניל, ומעבדים יחד רק עד לקבלת בצק אחיד.
עוטפים את הבצק בניילון נצמד, ומעבירים לקירור למשך שעה עד שמתייצב.
מעבירים את הבצק למשטח עבודה, אם הוא קשה מדי לרידוד נותנים לו לנוח מעט בטמפרטורת החדר.
מחממים תנור לחום בינוני 180 מעלות.
מרדדים את הבצק בין שני ניירות אפייה מקומחים מעט, לגיליון בצק בעובי של 3-5 מ"מ.
חותכים את הבצק למלבנים גדולים של בערך 10x7 ס"מ בעזרת חותכן פסטה עם גלגל מסולסל
לחילופין אפשר לחתוך למלבנים חלקים בעזרת סכין חדה.
מסדרים את העוגיות במרווחים בתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה משומן,
ואופים אותן במשך 12 דקות, עד שהן מקבלות צבע זהוב-שחום.
מניחים לעוגיות להצטנן לחלוטין.

לזיגוגים צבעוניים:
שופכים לקערה קטנה כמות חלקית של אבקת הסוכר, מטפטפים לתוכה בהדרגה תוך עירבוב מעט חלב,
מים או מיץ לימון עד לקבלת משחה מעט דלילה ורכה.
אם הזיגוג דליל מדי מוסיפים עוד מעט אבקת סוכר, ואם הוא סמיך מדי מטפטפים פנימה כמה טיפות של נוזלים.
מוסיפים צבע מאכל בגוון הרצוי ומערבבים עד לתערובת אחידה.
מעבירים את הזיגוג לשק זילוף עם צנטר דק או לקונוס מנייר אפייה עם חור קטן בקצה ומקשטים בהנאה.
לאחר שסיימתם, יש להניח לעוגיות לעמוד בטמפרטורת החדר עד שהזיגוג יתקשה לחלוטין, ולאפסן בקופסה אטומה.

בפעם הבאה ההתמכרות החדשה: אנגרי בירדס!

 


 
והפעם בפינה שלכם,
ביצוע של וויני המוכשרת מבלוג האפייה הנפלא "משהו מתוק"-
אתם חייבים להיכנס רק כדי לנשום מלוא הריאות קצת מריח השמרים המטריף שממלא את הבלוג שלה.
וויני הכינה את עוגת הגבינה ודבש הקפואה בפרלין, אחת העוגות האהובות עליי- קלה להכנה וסופר מרשימה!
אז אם עדיין מתחשק לכם להתגעגע לקיץ העוגה מומלצת בחום, וגם אם לא כדאי לגזור ולשמור לארוחה החגיגית הבאה.
אז תודה רבה לוויני על התצלומים הטעימים, ואת המתכון המלא  עם תמונות ההכנה תוכלו למצוא כאן
  




גם אתם ניסיתם מתכונים מתוך הבלוג שלי?
אז למה שתשמרו את התמונות רק לעצמכם? :)
שלחו אליי כדי להשוויץ בפני כולם, ומבטיחה לפרסם!



31 תגובות:

  1. מהממת!!
    העוגיות מגניבות לחלוטין :)
    ביג לייק!
    ורויאל אייסינג עם מיץ לימון זה אחד הדברים הכי טעימים שיש.

    השבמחק
  2. את פשוט מלכה! גאוני!
    קרעת אותי מצחוק, במיוחד עם הבובה של פטריק
    ואני לא מתביישת לומר שבוב ספוג זו אחת הסדרות הגאוניות שכשאני צופה בה אני נהנת מרצף של צחוק בקולי קולות :)
    העוגיות מקסימות! איך יש לך לב לנגוס לבוב בראש??

    השבמחק
  3. מצחיקה שכמותך. אוסף המרצ'נדייז שלך לא היה מבייש אף ילד בכיתה של הבת שלי :-).
    אני מודה שלמרבה הבושה מעולם לא ראיתי אף פרק של בוב ספוג, למרות שהבית שלנו גדוש במגבות, כובעים ושאר אביזרים של הייצור הצהוב.
    ההפקה שלך מרשימה ומדהימה, כמו כל דבר שאת עושה. אני בעד לשמר את יצירות האמנות הללו ולא לאכול אותן כלל.
    מדהימה!

    השבמחק
  4. מלכה ופייה אמיתית לחלוטין, העוגיות מרהיבות, עבודה מדוייקת כל כך, תענוג לעיניים שכך רואות :-)
    במשך שנים הצחוק של בובספוג חירפן אותי, הבת שלי הייתה מכורה (כשהייתה קטנה לקחנו איתנו אפילו דיסקים לכל מקום שנסענו אליו, אני זוכרת ש"עשינו" פעם את צפון איטליה כשבאוטו ניגן כל הזמן "בוב ספוג המרובע כן, כן" וכשהיא ראתה טלויזיה באחד הבתים שהיינו בהם, הסתבר שבוב ספוג דובב לאיטלקית, את יכולה לתאר לעצמך את בוב ספוג מקשקש איטלקית בקול שלו?)
    העוגיות שלך הן ההוכחה שפיות יכולות לעשות הכל!

    שלך,

    מגי

    השבמחק
  5. טוב, זה פשוט מטורף כמה שאת מציירת מהמם, ועוד על עוגיות, שזה הרבה יותר קשה :)
    נראה מעולה!

    נטלי

    השבמחק
  6. משוגעת. מחכה לציפורים הכועסות.

    השבמחק
  7. קשת זאבי21/11/11 13:31

    הילדים שלי היו מוכנים להחליף את אמא שלהם בשביל עוגיות כאלו :-)

    השבמחק
  8. אוי מדהימה שלי, כמה סבלנות יש לך.
    יצאו מדהימות העוגיות!!! כל הכבוד :)

    השבמחק
  9. עדיף לקנות בחנות שלך. מה הטלפון להזמנות?

    השבמחק
  10. שירי אמא של נועה21/11/11 15:06

    פשש.תרשמתי מאד.
    מה דעתך על משהו של הדרדסים ?
    אני חייבת רעיון לעוגת יומולדת ולא נראה לי
    שאוכל לעצב דרדס ובכלל תמו כוחותי להתעססק עם בצק
    הסוכר

    השבמחק
  11. אשת חייל מי ימצא!
    ללא ספק פסיכוטית, אבל מהמם.
    הרגת אותי עם האוסף שלכם.

    השבמחק
  12. אנונימי21/11/11 16:58

    אין עלייך!!!
    מעלף.

    השבמחק
  13. מ-ע-ל-ף
    קודם כל מהר סגרתי את הדלת של החדר, שהילדון לא יכנס בזמן שאני כותבת כאן תגובה. עוד שבועיים יש לו יום הולדת ויש כאן סכנה גדולה שזה מה שהוא יבקש לחגיגה (מה רע בעוגת שוקולד?!). ואין סיכוי שאני עומדת במשימה..... יצירת אמנות שרק מועטים מסוגלים לה (עומדת ומוחאת כף)
    ואפילו ההודעות למנויים הסתדרו, אני רואה :)

    השבמחק
  14. כבר אמרתי לך שיש לאלון יום הולדת ביום שישי ויש מי שעובר בתל אביב ויכול להביא את זה צפונה...
    נראה מליון דולר!

    השבמחק
  15. פנינהט21/11/11 22:34

    אוי כמה שנגה וזוהר היו נהנים מהעוגיות האלה, אבל אין סכוי שסבתא שלהם תכין אותם.
    תודה פיונת לפחות שטפנו את העיניים

    השבמחק
  16. שירית דביר22/11/11 07:42

    אין מילים,פעורת פה השארת אותי.איזה סבלנותתתתתתתת אחותי.בהחלט כל הכבוד לך.אין עליך

    השבמחק
  17. שירית דביר22/11/11 12:58

    היי פיה מתוקה,שוב אני...בקשר לעוגת גבינה ודבש קפואה בפרלין:במתכון רשמת חלב משומר,האם הכוונה לחללב ממותק בפחית????

    השבמחק
  18. תודה לכולם על התגובות ושמחה שאהבתם!
    המלאכה הייתה מרובה אבל התוצאה בהחלט השתלמה :)
    לכל המעוניין מוזיאון הבובספוג שלנו פתוח למבקרים בכל יום החל מהשעה שמונה בערב,
    וגם בסופי שבוע, חחח

    טלטול- לנגוס לבובספוג בראש לדעתי הייתה מצווה, חחחח
    לפחות משהו ישתיק אותו

    אמא של נועה- דווקא דרדסים כמו גם בובספוג נראה לי פשוט הרבה יותר להכין מבצק סוכר,
    מאשר מעוגיות או בעיטור עוגה רגילה
    כי יש הרבה מאוד פרטים קטנים שדורשים זמן והשקעה וסבלנות אינסופית.
    יכול להיות חמוד ויחסית פשוט להכין פטרייה גדולה מאוד בתור בית,
    ואז לעצב שני דרדסים קטנים ליד...

    ימכה- פסיכוטיות זה אנחנו, אחרת לא כיף

    ומתנצלת בפני כל ההורים שהסתתרו מהילדים כדי שלא יבקשו מהם גם :)

    מתי כבר תיפתח בארץ חנות שמוכרת עוגיות מצוירות לכל דורש?

    שירית- תודה רבה, ובנוגע לעוגת הגבינה אכן מדובר בחלב הממותק המשומר בפחית
    ראי הוזהרת זאת עוגת מעלפת!

    השבמחק
  19. העוגיות פשוט מעלפות לגמרי
    הלוואי והיתה לי כזאת סבלנות כדי לזלף בצורה כזאת, אבל את זה לא ירשתי מאמא שלי (שהיתה מכינה דברים כאלה) אבל יש לי לעומת זאת הרבה סבלנות להסתכל בעוגיות ולהעריץ אותם ואת מי שהכינה אותם!!:)

    תודה על פרסום תמונות העוגה :):)
    התמונה עלתה גם ל Tasspotting
    עוגה בטעם מדהיםםםםםםםםםםםםםםם

    השבמחק
  20. פשוט השארת אותי חסר מילים, בניית ביסקוויט בובספוג מעולם לא נעשתה, אני רק מקווה שזה טעים וחמוד כפי שזה נראה, אני בטוח שאוכל לגרום לאישתי להכין את זה, הילדים יאהבו את זה!

    השבמחק
  21. רגע, אז כולם לא קיבלו עדכוניישן?
    לא, כי את יודעת שככל שאני מתקרבת ליום ההולדת שלי אני רגישה ונוטה להיעלבויות וכל מיני כאלו התקרצצויות דה מי קולו...
    בכל מקרה בייבי- העוגיות האלו, טוב שרק אני רואה אותן, כי אם בטעות הייתי נכנסת לפוסט כשאחד מילדיי (וזה כולל את המגודל בן ה- 40 ומשהו ) היה מביט במסך- זה היה הך מתבקש שאצטרך להכין גם, ואין שמצוץ של סיכוי שהייתי מצליחה, כי עם כל הכישורים שלי (ויש כמה) את זה- לא הייתי מנסה, אבל רגע, בואי נעשה משהו אחר, תכיני לי את ואני אשלם.
    פייר(י) אינאף , לא?
    אוהבת אותך, חושבת שאת מדהימה בכשרון הבלתי נגמר שלך , ו.. כפרה עליך, יאללה תתחילי במכירה. אני הראשונה שאקנה. נשבעת.

    אוהבת מיליארדים.
    ארי

    השבמחק
  22. ארנבת27/11/11 09:39

    פיה יקרה, איך?
    נשמע אולי כמו שאלה טפשית אבל לפי איזה סדר מזלפים כל חלק של בוב? והאם עדיף לזלף כל ביסקויט בנפרד (ואז אם נשברים באמצע בכל זאת יש בסקוויט אחד או שניים מושלמים) או לעבוד בסרט-נע כך שמזלפים בכל פעם חלק מסויים בכל העוגיות ואז עוברים לחלק הבא וכך הלאה?

    תודות רבות!

    השבמחק
  23. זה נראה נהדר!
    נעזוב רגע את זה שאני לא מחובבי הספוג הזה ( וזה בלשון המעטה...), אני אתייחס לעצם היצירה שלך. כי זאת פשוט יצירת מופת! קודם כל הפרצוף שלו יצא לך הרבה יותר חמוד ממה שהוא באמת. כאילו שיצר את היצור הזה מחדש. ממש מתוק (תרתי משמע חחח) יצא לך. והעבודה... אימל'ה! כמה סבלנות, כמה זמן, כמה התעסקות... ובסוף זה נאכל פי 100 יותר מהר ממה שזה הוכן!

    מורידה בפניך את הכובע!

    שיהיה לך המשך ערב נעים מושלמת שכמותך,
    נטי

    השבמחק
  24. וואו מדהים..
    אז בפיגור קל, מזל טוב על הבלוג החדש!!!! הוא פשוט מושלם!! גם העניין של השפות, נגיש לכל אחד! ואהבתי גם את "אפיה זה א' ב) ואת המרת המידות. כל מה שבלוג אפיה צריך! גם יפה וגם מקורי! ומזל טוב על פתיחת דף הפייסבוק, בשעה טובה!
    קצת עשיתי הפסקה מאפיה בזמן האחרון (מאז מכת העוגות גבינה) עקב לחץ בעבודה ובלימודים, אבל עכשיו בפתחי ימי ההולדת המשפחתיים המתקרבים, הבלוג שלך חזר להיות מקור ענייני מספר 1 :) .
    אז יש לי הרבה להשלים, נראה שהפסדתי לא מעט בזמן הזה.. אבל עכשיו אני יכולה להתפנק ולבלות בבלוג הזה ולעבור על כל הפוסטים החדשים שהעלת :)
    איזה כיף !!!!
    שיהיה שבוע מתקתק.
    ערפילית2

    השבמחק
  25. פאנטום – מבטיחה שזה חמוד ואף יותר טעים ממה שזה נראה!
    מסירה בפני אשתך את הכובע אם היא תרים את הכפפה,
    צריך בהחלט מוטיבציה וכוח רצון בשביל הקישוט הרב הזה,
    אבל אין ספק שהתוצאה משתלמת, במיוחד אם היא הולכת להיזלל ע"י ילדים צוהלים :)

    ארי את מוזמנת לבחור מה שתרצי מהבלוג ליום ההולדת :)
    אבל את יודעת שלא גובה תשלום, מוכנה להעניק מהלב
    העיקר שיאכלו – פולניה או לא? חחחח... תודות יקירתי

    ארנבת- זו בכלל לא שאלה טפשית, דווקא שאלת שאלה חשובה מאוד.
    באופן כללי בעוגיות מקושטות, הרבה יותר עדיף בכל פעם להכין את הצבע הרצוי לזילוף,
    ולקשט איתו בסרט נע את החלק הרצוי בכל העוגיות כולן, ורק אז להמשיך הלאה.
    כלומר- קודם כל מכינים צבע ירוק ומקשטים את כל העוגיות במסגרת,
    לאחר צבע צהוב וממלאים בכל העוגיות את הגוף וכו'...
    מאחר ויש כמה וכמה צבעים שצריך להכין, עוזר מאוד בכל פעם להכין את הצבע, לזלף ולגמור איתו
    ומאז לנקות את שקית הזילוף והצנטר ולהמשיך הלאה.
    (אלא אם יש לך בהישג יד ערימה גדולה של שקיות זילוף וצנטרים, ואז אפשר גם אחרת).

    נטי תודה רבה! מודה שזו היתה התעסקות היסטרית במיוחד בגלל הצבעים הרבים
    (אם היה לי סט גדול של צנטרים ושקיות היה הולך יותר בקלות, אולי אפנק את עצמי מתישהו)
    אבל מאוד נהניתי מהתהליך ובמיוחד מהתוצאה, קורע מצחוק לנשנש את העוגיות האלה
    במיוחד מאחר והן גם ממש טעימות :) ומסכימה שהיצור בלתי נסבל בעליל, חחחח
    אך מניחה שבכך קסמו

    וערפילינה ברוכה הבאה! כיף לראותך :)
    גם לי נעים וטעים בביתי החדש ושמחה לשמוע שאהבת
    שיהיה בילוי מתוק ובהצלחה עם הפרויקטים לימי ההולדת :)

    השבמחק
  26. מהמם!
    אני כבר לא יכולה לסבול את בוב ספוג, אבל זה רק בגלל שהזעטוט שלי כל כך מכור שזה כבר יצא לי מכל החורים.
    נראה לי ננסה לאתגר אותו להכין את העוגיות ביחד.
    רעיון מקסים, תודה!

    השבמחק
  27. מדהים,מדהים,מושלם כמוך ועוד שלל מחמאות!
    גם אני ובן זוגי אוהבים את בובספוג,אנגרי בירדס ושאר חברים (:

    שאלה לא קשורה דווקא,אם תוכלי לענות לי עליה-מאיפה אפשר להשיג כזאת בובת פטריק?! (:

    השבמחק
  28. היי הילה
    כיף למצוא עוד נפשות פועלות שמזוהות עם הפסיכוזה הזאת :)
    הבובה נרכשה די מזמן,
    אבל נדמה לי שנרכשה בחנות big toys בקניון גבעתיים
    (זה רשת שקיימת גם בדיזנגוף סנטר ועזריאלי)
    בהצלחה :)

    השבמחק
  29. ואו העוגיות יצאו מדהימות. אני חייבת להתחיל לנסות גם להכין אותן לקראת יום ההולדת חמש של האחיינים התאומים שלי שכל היום רק רואים בובספוג.

    השבמחק
  30. אנונימי9/2/14 19:54

    אין מילים להביע את יכולת היצירתית שלך ממש מרנין צבעוני וממש מקסים תמשיכי להפתיע דפנה אבינדב

    השבמחק
  31. תודה רבה לך דפנה על המילים היפות :)
    העלית לי חיוך על הפנים

    השבמחק

Print Friendly and PDF
כל הזכויות שמורות ל"פיית העוגיות". אין להעתיק או לעשות שימוש בחומרים ללא אישור מפורש. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...