יום שבת, 26 בנובמבר 2011

יושבים על כוס קפה




מפגש פיסגה נוסף של חברותיי חובבות הקולינריה התכנס לו עם ערימות של אוכל מופלא במיוחד,
וכמובן ששמחתי להתנדב ולהביא עמי קינוח.
"מה מתחשק לכן?" שאלתי...
(כי תמיד כיף לקבל קווים כלליים שנותנים השראה, זה מוביל ליצירות חדשות ומגניבות!)
"משהו עוגייתי עם קפה מצד אחד, ומשהו קרמי מצד שני" נעניתי...

 אז קפה וקרם... עם עוגייה... המממממממממממ.....

מיד צף לי מעל לראש ענן ובו חיזיון של של כוס קפה נחמדה ואלגנטית, מלאה בקרם קפה ועוטה גבעת קצפת... טעיםםםם!
וכדי שלא ישעמם, שיכללתי את הרעיון לכמה שכבות קרם בצבעים ובמרקמים שונים שילכו עם הקפה,
מסודרים בכוס בצורה אלכסונית ושובבה, בהשראת הרעיון המקסים הזה - ובינגו, יש לנו קינוח!

לאחר דין ודברים ארוךךךךךך למדי עם עצמי
(שהרי אני טיפוס ממש לא החלטי, בכל רגע עולה לי רעיון חדש והכל נראה לי טעים)-
הרכב השכבות נבחר!
לשכבה ראשונה - פנה קוטה באטרסקוץ' עם נגיעת מלח ים
לשכבה שנייה - גנאש שוקולד מריר מוקצף
לשכבה שלישית  קרם בטעם קפה מודגש
ולשכבה רביעית ואחרונה - קצפת וויסקי, יאמממ!

 אז קפה וקרם בהחלט יש לנו פה, אבל.. מה עם העוגייה?...

מאחר שבכוס קפה עסקיננו, הדבר המתבקש ביותר היה לשדך לה כפית-
ובמקרה הזה כפית דקיקה של טוויל בניחוח קפה
שהעניקה את האופציה המשעשעת להשתמש בביטוי- "היה כל כך טעים, שאפילו אכלתי את הכפית...", חחח



מתחשק לכם להתפייט איתי קצת על אופן ההכנה? קבלו גם שיר רקע סתווי להעביר איתו את הדרך

מתחילים בשכבת הפנה קוטה שלנו, לשם כך מכינים קודם כל באטרסקוץ' – רוטב טופי על בסיס וויסקי.
מפזרים סוכר בסיר קטן בשכבה דקה, ומבשלים ליצירת קרמל.
מאחר שמדובר בכמות קטנה של סוכר, הקרמל נוצר אחרי ממש שתי דקות,
אז אל תתחילו לעשות בזמן הזה כביסה-כלים-וטיטולים, אלא תישארו לפטרל מול הכיריים...
כשהקרמל מוכן ומקבל צבע ענברי עמוק, מתחילים לצקת אליו בהדרגה שמנת מתוקה עם ויסקי.
ראו הוזהרתם- מאחר והקרמל נמצא בטמפרטורה גבוהה מאוד כרגע,
ברגע שנוסיף את הנוזלים הוא יתחיל להשתולל ולהעלות ערימות של אדים חמים.
התפקיד שלכם כרגע בתור מבוגר אחראי, הוא להתעלם מהמהומה שעושה הילד ולהמשיך לערבב...
לסיום נוסיף מעט מלח לקבלת טאץ' מיוחד, ונטעם מהתערובת מלוא הכף, פשוט כי זה טעים בטירוף!






הבאטרסקוץ' שלנו ישמש בפנה קוטה הזאת תחליף לסוכר לבן, ויעניק לה צבע וטעם קרמלי.
כעת כל שנותר לנו הוא לדלל אותו בחלב ושמנת, ולהוסיף קצת ג'לטין לייצוב.
ועכשיו לטריק הסודי (מוסיקה חגיגית): לקבלת הדוגמא האלכסונית המגניבה,
פשוט מניחים את הגביעים שלנו בעדינות בשיפוע בתוך תבנית שקעים.
כעת כשהגביעים מנמנמים על העוקם, יוצקים בעדינות את הפנה קוטה פנימה, שמתיישבת באלכסון בהתאם.
כמה פשוט – ככה מגניב!
מעבירים את הגביעים לאישפוז כפוי במקרר- כדאי להיות סבלניים ולתת להם להתייצב כמו שצריך,
כי אם תתגרו בכוח הכבידה ותניחו את הכוס על ישבנה טרם זמנה, הפנה קוטה עלולה למרוד ולהתגלש בחזרה...
(ואגב התבנית המהממת הזו של קיצ'נאייד מומלצת בחום! בעיקר כשהיא משמשת לצרכי אפייה אמיתיים)






עוברים להכנת שכבה נוספת בקינוח שלנו – הגנאש, מרכיב חובה לכל גרגרן שוקולדי שהוא.
הכנתו קלה ומהירה- פשוט מרתיחים שמנת מתוקה, ומערבבים לתוכה קוביות שוקולד משובח.
לגנאש שלי לא הוספתי סוכר כלל, כדי לאזן את המתיקות בין השכבות ולא ליצור קינוח מתוק מדי.
לאחר נמנום יפה במקרר, תערובת הגנאש מתמצקת וניתן להקציף אותה בחדווה ובהנאה,
על מנת להכניס אוויר פנימה ולהפוך אותה להרבה יותר קלילה ועדינה.
מחלקים את הגנאש הטעיםםם שלנו בין הקעריות – והופל'ה יש לנו שכבה שנייה!






ממשיכים בהכנת השכבה הבאה - קרם קפה, יאממ יאממ!
לשם שינוי בין ערימות השמנת המתוקה שבקינוח, קרם הקפה מתבסס דווקא על חלב,
אותו מסמיכים בעזרת חלמון ומעט קורנפלור שמבשלים בצוותא לקרם עבה,
ומעשירים את כל הכבודה בכף יפה של קפה מומסת במים לקבלת טעם קפה חזק וממכר.
אפשר כמובן לשחק עם כמויות הקפה בהתאם למידת האינטנסיביות שאוהבים.






עבור הפיניש מערבבים לתוך הפטיסייר הקפאיני שלנו מעט ג'לטין מומס כדי ליצור מרקם יציב יותר לקרם,
מקפלים לתוכו שמנת מתוקה מוקצפת שמעניקה קלילות ואווריריות,
ומחלקים אותו בין הכוסות- כיפאק היי ויש לנו שכבה שלישית!
לסיום השכבה האחרונה של הקינוח והיא גם הפשוטה ביותר, היא קצפת וויסקי,
שהיא פשוטו כמשמעו- שמנת מתוקה ממותקת מוקצפת עם וויסקי.
פשוט בטירוף, אבל לא תאמינו כמה שהיא עמדן אמיתי בפני עצמה!








זהו, מתנשמים ומתנשפים הגענו לפרט האחרון בקינוח הזה – הכפית!
וכיאה לאובססיית הטווילים שלי בתקופה האחרונה, נדונתם לצפות בהם גם הפעם.
את בצק הטוויל אנו מכינים במהירות ובקלות במעבד מזון-
פשוט מעבדים יחד את כל החומרים, ויש לנו בלילה מוכנה וקלה לעבודה, פשוט עד כדי כך.
בזמן שהבלילה מנמנמת צהריים במקרר, נכין את השבלונה הרצויה בצורת כפית
והפעם אפילו השקעתי והכנתי לכם קובץ שתוכלו להשתמש בו ליצירת שבלונה במידה הנכונה: בבקשה







מניחים את השבלונה שלנו על גבי נייר אפייה או אם יש לכם בהישג יד משטח סיליקון זה מעולה,
ובעזרת מרית פשוטה מורחים את תערובת הבצק על גבי השבלונה בשכבה דקה.
מאחר והעוגיות דקיקות ועדינות, האפייה שלהם מאוד מהירה- בתום פחות מ-10 דקות
מתקבל לנו מגש כפיות חמוד להפליא, שעשה לי חשק אדיר ליצור סכום שלם מטווילים, חחח.
אם רוצים, כשהעוגיות רכות מעצבים אותן על מערוך קטן, כדי להעניק לידיות הכפית צורה עגלגלה.






זהוווו, סיימנו! ושימו לב איך נראים דפי המתכון שלי בתום ההכנה, חחחח
ממחישים לחלוטין את העובדה שב
מטבח אני לגמרי רוח סערה.
תדמיינו את האדפטציה הקונדיטורית לטאז השד הטאזמני-
קופצת לשם, הולכת לכאן, מכינה מיליון דברים במקביל, משנה את המתכון שתיכננתי שמונים פעם,
ובדרך כמובן משפריצה קמח ושוקולד מומס לכל כיוון- ובעיקר על עצמי... וזאת לראייה






כל מה שנותר הוא להינות מפירות עמלי... יאממ יאממ יאממממ!





אז מי רוצה לבוא אליי לכוס קפה?





הקינוח עליי!




 


קיבלתם תיאבון? קדימה למתכון!
במידה ואהבתם רק חלק מהשכבות,

כל אחת מהן מצויינת וטעימה בפני עצמה, ויכולה לשמש כקינוח לכל דבר.
ניתן להכין את הקינוח מראש- כמה ימים לפני ההגשה,
אך הטוויל כדאי להכין יום קודם מקסימום כדי שישמור על פריכות מירבית.



קינוח אייריש קופי בשכבות

החומרים ל-5 קינוחי ענק או 10 קינוחים קטנים:

לפנה קוטה באטרסקוץ':
200 מ"ל שמנת מתוקה
30 מ"ל וויסקי טוב
70 גר' סוכר  
1/3 כפית מלח ים אטלנטי, או קורט יפה של מלח רגיל
80 מ"ל חלב
½ כפית יפה ג'לטין
½ כפית תמצית וניל

לגנאש שוקולד:
100 גר' שוקולד מריר, רצוי משובח
120 מ"ל שמנת מתוקה

לקרם קפה:
120 מ"ל חלב
½ כף קורנפלור
1 חלמון
45 גר' סוכר (להגדיל אם רוצים מתוק יותר)
½ כפית תמצית וניל
1 כף יפה קפה מגורען
½ כפית ג'לטין
20 מ"ל חלב
120 מ"ל שמנת מתוקה

לקצפת וויסקי:
125 מ"ל שמנת מתוקה
3 כפות  אבקת סוכר
2 כפות וויסקי

אופן ההכנה:

לפנה קוטה באטרסקוץ':
יוצקים לכוס 50 מ"ל של שמנת מתוקה מוסיפים את הוויסקי, ומחממים במיקרו עד לרתיחה. מכסים ומניחים בצד.
מפזרים את הסוכר בסיר קטן ומבשלים אותו על להבה נמוכה דקות ספורות עד לקבלת קרמל.
יוצקים פנימה בזהירות ובהדרגה את תערובת הוויסקי החמה, מעט בכל פעם תוך כדי בחישה רצופה- זהירות מהאדים!
מבשלים את התערובת עד להסמכה, מוסיפים את המלח ומניחים להצטנן.
בינתיים מפזרים מעל החלב את הג'לטין, ומניחים לו לשבת לספוח נוזלים 5-10 דקות.
מעבירים את החלב לחימום במיקרוגל. מרגע שמתקרב לרתיחה, ממשיכים לחמם כמה שניות בכל פעם,
תוך עצירה ועירבוב בין לבין, עד שמתקבלת תערובת חלקה ונטולה מגושים.
יוצקים את החלב החם לתוך סיר רוטב הקרמל בהדרגה, תוך עירבוב רצוף עד לבלילה אחידה.
לסיום יוצקים לסיר את יתרת 150 מ"ל השמנת המתוקה ואת תמצית הוניל, מערבבים ומניחים להצטנן מעט.
יוצקים את פנה קוטה לכלים האישיים.
אם רוצים ליצור דוגמא אלכסונית, משעינים את הכוסות בעדינות בתוך תבנית של מאפינס,
ויוצקים בעזרת מצקת מהתערובת לכל אחת מהן.
מניחים לקירור כמה שעות לפחות עד לילה להתייצבות מלאה.

לגנאש שוקולד:
מניחים את השמנת המתוקה בסיר קטן ומביאים לרתיחה.
מכבים את הלהבה ושופכים פנימה את השוקולד. מניחים לשבת יחד במשך דקה,
ומערבבים היטב עד לתערובת חלקה. מעבירים לקירור.
לאחר שהתערובת קרה ויציבה לחלוטין, מעבירים אותה לקערת מערבל חשמלי ומקציפים קלות,
כך שהתערובת הופכת אוורירית ובהירה יותר.
מסירים את כוסות ההגשה מתבנית המאפינס ומעמידים אותן על תחתיתן בצורה יציבה.
יוצקים את הגנאש לכל אחת מן הכוסות, כך שמשלים את חלקו השני של המשולש. מעבירים לקירור עד להתייצבות.

לקרם קפה:
יוצקים 120 מ"ל חלב לסיר קטן ומביאים לרתיחה.
בקערית קטנה טורפים יחד את החלמון עם הסוכר לקציפה בהירה.
מוסיפים את הקורנפלור ומערבבים היטב כך שלא נותרים גושים.
יוצקים את החלב החם לתוך תערובת החלמון בזרם דק, תוך עירבוב רצוף עד לבלילה חלקה (השוואות טמפרטורות).
יוצקים את הנוזל בחזרה לסיר, ומוסיפים תמצית וניל, וכף יפה של קפה מומסת במעט מים חמים.
מבשלים את התערובת כמה דקות עד להסמכה, ומניחים להצטנן.
בינתיים מפזרים את הג'לטין על 20 מ"ל חלב, ומניחים לו לשבת לספוח נוזלים 5-10 דקות.
מעבירים את החלב לחימום במיקרוגל. מרגע שמתקרב לרתיחה, ממשיכים לחמם כמה שניות בכל פעם,
תוך עצירה ועירבוב בין לבין, עד שמתקבלת תערובת חלקה ונטולה מגושים. בוחשים לתוך קרם הקפה.
מקציפים את השמנת המתוקה לקצפת יציבה, ומקפלים בהדרגה פנימה.
מחלקים את הקרם בין הכוסות לקבלת שכבה שלישית.

לקצפת וויסקי:
יוצקים את השמנת המתוקה לקערת מערבל חשמלי, ומוסיפים ויסקי ואבקת סוכר .
מקציפים יחד עד לקבלת קצפת טעימה ויציבה. בעזרת כף מסדירם תלוליות של קצפת על כל כוס.
אם רוצים ניתן לעטר במעט שוקולד מגורר.




כפיות טוויל קפה

החומרים לכ-18 כפיות:
30 גר` חמאה רכה
40 גר` אבקת סוכר
½ כפית תמצית קפה (אפשר גם מעט אבקת קפה מומסת במעט מאוד מים)
1 חלבון גדול
40 גר` קמח

אופן ההכנה:
מניחים את החמאה הרכה בקערת מערבל חשמלי יחד עם אבקת הסוכר, ומעבדים לקרם חלק.
מוסיפים את תמצית הקפה ואת החלבון ומעבדים לבלילה חלקה.
מוסיפים פנימה את הקמח בהדרגה תוך עיבוד, בכל פעם כף, רק עד לקבלת בלילה אחידה.
מעבירים את התערובת לקירור למשך כחצי שעה עד שמתייצבת.
בינתיים מכינים סטנסיל (שבלונה) בצורה הרצויה-  הפעם הכנתי סטנסיל בצורת כפיות שיתאימו לקינוח הקפה.
(תוכלו למצוא קווי מתאר לשבלונה ממש כאן )
מחממים תנור לחום בינוני 180 מעלות.
מניחים את הסטנסיל על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה (אם יש לכם משטח סיליקון זה מעולה),
ובעזרת מרית מושחים על הסטנסיל שכבה אחידה ודקה מתערובת הבצק.
ממשיכים למלא את תבניות האפייה עד לתום כמות הבצק.
מעבירים את העוגיות לאפייה במשך כ-7-10 דקות (תלוי בגודל העוגיות שיצרתם).
העוגיות מוכנות כאשר חלקן הפנימי עדיין בהיר, אך קצוות כל עוגייה מתחילים להזהיב.
מסירים במהירות כל אחת מהעוגיות מהתבנית בעודה חמה.
במידה ורוצים לייצר לכפית צורה קעורה, מעצבים את ידית הכפית על גבי כוס או מערוך קטן.
מניחים לעוגיות להצטנן ומעבירים לקופסא אטומה.







גם הפעם בפינה שלכם מציגה בפניכם גולש מוכשר,
הלא הוא בעלה של הבלוגרית המוכשרת Yuli gama מהבלוג כשיצירה פוגשת חיים
שהרים את הכפפה והכין ביצוע מרשים ביותר לעוגת השכבות הרוסית.
התוצאה פשוט יפהפיההה!

כדאי לקפוץ לבלוג ולבדוק את צילומי אופן ההכנה,
הכוללים גם הדגמה קריאטיבית של איך מכינים בן מארי מאולתר בבית כשאין סירים מתאימים,
וגם ילדון אחד מתוקקקקקק במיוחד.

אז תודה רבה על התצלומים הטעימים! את המתכון המלא אפשר למצוא כאן בבלוג




גם אתם ניסיתם מתכונים מתוך הבלוג שלי? 
אז למה שתשמרו את התמונות רק לעצמכם? :)
תהיו נחמדים ושלחו אליי כדי להשוויץ בפני כולם, ומבטיחה לפרסם אותם כאן בבלוג!



35 תגובות:

  1. היה לי כיף להיכנס למטבח שלך (ממש הרגשתי שם עם השיר והדפים ה"מקושקשים").
    הרעיון של השכבות מקסים והביצוע מושלם.
    לטעם אני פחות מתחברת הפעם (לא אוהבת טעם קפה) אבל לא נורא...אהבתי את הכפית :-)

    השבמחק
  2. אשששש! נראה מעולה. כמה שאני אוהבת קינוחי קפה. ואפרופו מפגשי קולינריה, לא אמרנו שנפגשות? :)

    נטלי

    השבמחק
  3. אנונימי29/11/11 10:54

    אני רוצה !!! ועכשיו נזכרתי שלפני שנה הבטחת לי עוגה ליום ההולדת וזה היה החודש ב- 13 אז מה את אומרת שלוחת משלוחה?

    מירי דגן

    השבמחק
  4. שירית דביר29/11/11 12:21

    למותתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתת.מזה??????????????? כ"כ מושלםםםםםםםםםםםםםםםםם.האמת מה יש להגיד????כזאת את...הכל נראה מיליון דולר.וואי איך שאני אוהבת,ההסבר נראה ארוך אבל בסה"כ לא קשה.ממש נדבקתי לכסא....א ל י פ ו ת !!!!!

    השבמחק
  5. Oh, wow...these are just gorgeous! I love your coffee, chocolate and whiskey cream take on the verrines, and the cookie spoons are brilliant! BTW, love the new design of your blog! Hope all is well with you and yours! A premature Happy Hanukkah! :!

    השבמחק
  6. איזה צלחות הורסות!!!! סליחה שאני מתחילה מצלחות, אבל הן כאלה יפיפיות. ממש כמו באגדות :-)

    אני מתה על קינוחים כאלה. מתה, מתה מתהההה! קצפות, מוסים, ג'לים, שמנות, קרמים, שוקולדים, אז למה את עשה לי את זה לעזאזל כשאין לי אפילו גלידה במקרר כדי איכשהו להשכיח את התיאבון שהדבר השכבתי הזה עשה לי?! (יש לי רק שוקולד פרה לידי, טוב, גם זה חצי נחמה... מה חצי? רבע... מה רבע? רק אלפית!)

    וכפיות בכלל שברו את ליבי. איזו מקורית את! מדהים.

    יקירתי, ביצוע מושלם והקינוח מפואר ביופיו!

    שיהיה לך המשך יום נעים,
    נטי

    השבמחק
  7. את יודעת שאת לא נורמאלית? אמרו לך פעם??
    מה זה הדבר הזה? תגידי לי!! רק ראש קרימינלי כמו שלך יכול לייצר כאלה יצירות מופת! והכפיות האלה? מטורף, בחיי!!

    מתה על הכישרון שלך, על השיגעון שלך, על הטרוף שלך!!! הכל מרהיב ומעורר קנאה.

    מתה עליך :)

    השבמחק
  8. קשת זאבי29/11/11 15:14

    אלופה!

    השבמחק
  9. אנונימי29/11/11 15:15

    איזה פוסט מקסים!!!

    השבמחק
  10. הזוי...פשוט הזוי
    זו מחמאה כמובן, זה מטריף.
    כל הכבוד!

    השבמחק
  11. אליפות!!!!
    ינוסה בקרוב. ורעיון הכפית ענק!!!!
    תודה :)

    השבמחק
  12. מותק, יש לך ראש שלא מהעולם הזה, כל שצריך לתת לך זה מילה ואת לוקחת את זה לאלף כיוונים. מה אומר? משגע וזו מילה קטנה ביותר.
    פעם, לפני יובלות, הכנתי כפיות דומות לאלו מבצק טוויל וגם קעריות ולהן ידיות שבתוכן הכנתי את ידית הכפיות ובתוך הקעריות, נחשי מה? קרם קפה! חחחח
    גדולה מהחיים את פיונת, פשוט גדולה.

    מגי

    השבמחק
  13. אונה לכם ואונה לכם, אני אכלתי מזה!
    מודה, שכמי שביקשה עוגיות וקפה, הכי אהבתי את שכבת הקפה, ואת העוגייה. אי אפשר לומר עלי שאני לא עקבית...

    השבמחק
  14. פנינהט30/11/11 15:27

    אני אני אני רוצה לבוא לכוס קפה

    השבמחק
  15. אנונימי1/12/11 08:18

    היי פייה מוכשרת
    רציתי לשאול איזה אלכוהול אוכל לשים במקום הוויסקי בקינוח השכבות

    השבמחק
  16. מונגר1/12/11 12:34

    נראה מקסים!!
    אני מתה על השיטה של המזיגה באלכסון!!משדרג מאד את התוצר הסופי!!

    השבמחק
  17. תודה לכולם על הביקור והמחמאה, איזה כיף שאהבתם!
    גם אני נהניתי מאוד מלזלול את הקינוח הזה- משחק נפלא של טעמים וצבעים שמתגלגלים על הלשון
    ובכל ביס חווית טעמים אחרת :)

    מירי – תקופה עמוסה למשלוחים, אבל אני עושה טייק אווי :)
    יומולדת שמחחחח ומתוק שיהיה לך! שלל איחולים

    שיריתה- ההסבר אכן ארוך, ונדרש קירור בין לבין השלבים,
    אבל השכבות עצמן אינן מסובכות והתוצאה בהחלט שווההה וטעימה

    Lis - Can’t believe you stopped by,
    I was just about to send you a link to this post and thank you for the inspiration-
    Your verrines dessert was absolutely amazing!
    I just have to try out the strawberry version, it look sooo delicious!
    So I’m really glad you like the takeoff.
    Good to see you and hope everything is great! Greeting from Israel

    נטי – גם אני מתה על הצלחות! הן היו של סבתא... ויש להן הרגשה חמימה של ילדות...

    ולכל מי שאר לי שאני לא נורמלית מקבלת זאת בתור מחמאה, חחחחח

    השבמחק
  18. לאנונימי ששאל לגבי הוויסקי-
    במידה ולא משתמשים בוויסקי בקינוח,
    כדאי להמיר אותו בשמנת מתוקה.
    זה תקף גם לגבי הבאטרסקוץ', וגם לגבי הקצפת.
    במידה ובכל זאת רוצים לתת טאץ' של אלכוהול לקצפת,
    אפשר להמיר בברנדי, רום או איזה ליקר שרוצים בהתאם לטעם.
    שיהיה בהצלחה!

    השבמחק
  19. שירית דביר3/12/11 12:35

    מחפשת עוגת ריבת חלב...משהו שווה באמת,יש לך רעיון???????

    השבמחק
  20. טוב, את כבר יודעת שקפה אני לא אוהבת ואי לכך טירמיסו הוא בחזקת ביג out מבחינתי, עם זאת... בחיי אלוהים בספר הג'ונגל ששווה לי לצחצח שיניים ב'סולידוקס' של פעם (חריף ומגעיל בדיוק כמו חומר הרדמה בחדר ניתוח) כדי לעמעם לי את חוש הטעם ואז... לקחת ביס מהיפה יפה הזה (אפשרות שנייה ולדעתי מזוכיסטית פחות היא פשוט לשנות טעמים...)
    וכן, זו לחלוטין אני הדפקה ולא את. אני כנראה היחידה שסולדת מטעם הקפה...

    מתה עליך !
    תמיד. גם כשאת מביאה משהו עם קפה.
    :-)

    השבמחק
  21. די די די
    למה כל פעם לגרום לי לרצות לקפוץ למסך, איזה עיצוב לקפה (עוגת קפה?), איזה עיצוב יש לעוגת גבינה.

    ועוד קמתי היום בבוקר רעב ואמא שלי לא הכינה עוגה השבוע.

    אין כל סיבה שלא אעביר לי את המתכונים.

    השבמחק
  22. שירית דביר7/12/11 13:09

    היי פיה מתוקה,רוצה להכין את המתכון שלך,קרם מסקרפונה ושוקולד לבן עם תותים בתוך רינגים אישיים.שאלה:בטוחה שישנה אפשרות להכין את התחתית עם ביסקוויטים רגילים פלוס אוראו למראה יפה,כמובן בתוספת חמאה.השאלה אם זה מספיק או להוסיף עוד משהו לתערובת הזו?נראה לך שהטעם ייפגע????,רוצה תחתית מרשימה עם תוצאה מושלמת....תודה

    השבמחק
  23. שיריתוש-
    מצטערת אבל אין לי רעיון שווה במיוחד לעוגת ריבת חלב.
    יכולה לתזכר בפנייך את עוגת הגבינה עם הפרלין,
    או לשלוח לך מתכון טעים לעוגת גבינה משובחת בציפוי באטרסקוץ'.
    כרגיל, אני חזק בעוגות גבינה, חחחח

    בנוגע לקינוח המסקרפונה-
    ברור שיצא הרבה יותר טעים עם אוריאוס מאשר ביסקוויטים נטולי גלוטן :)
    הכנתי כך במסגרת אתגר ספציפי של האופים הנועזים.
    אני הייתי משתמשת באוריאוס בלבד ומשמיטה את הקקאו,
    ולהפחית מכמות הסוכר בהתאם. פרט לכך אפשר לעקוב אחר המתכון.
    אפשר כמובן לשחק עם החומרים היבשים- להפחית קוקוס אם לא אוהבים, להוסיף שקדים וכו'
    או להפוך לקלתית על בסיס אוריאוס נטו.
    אם את רוצה לשדרג אפשר להוסיף פנימה שוקולד מריר מגורר- יאמממ!
    בסה"כ קינוח פשוט אך טעים ומרשים! יחי התותים

    אריאלה-
    קרעת אותי מצחוק עם הסולידקס, חחחחח, למרות שתמיד העדפתי את הזברה
    גם בעלי שונא קפה ולכן זו היתה הזדמנות מצויינת בשבילי
    בשבילך מבטיחה להכין גירסה נטולת קפה :)

    השבמחק
  24. אנונימי9/12/11 22:30

    את מלכה!!!
    אני לא אופה, אבל כשאני רואה את הבלוג שלך,
    אני חשה צורך עז לשלוח לך שתי נשיקות וירטואליות על הלחי ולומר לך תודה!

    השבמחק
  25. אלוהים אלוהים, מה זה?? שלמות, פשוט שלמות.

    השבמחק
  26. אני מאוד אוהב את צורת החשיבה שלך

    השבמחק
  27. למות עליך... איך את עושה את זה כל פעם מחדש, בדיוק כשהכתרתי את עוגיות בוב ספוג בתור שיא, את שוברת אותו שוב עם הדבר המדהים הזה... והכפית, הכפית.... כמה כיף להנות מהכשרון שלך אפילו בצורה וירטואלית...

    השבמחק
  28. שלום לך פיה מקסימה! ממש לאחרונה גיליתי את הבלוג שלך ואני ממש מוקסמת!
    מהרעיונות, מהביצועים, מהתמונות ומטוב הטעם!
    אני מכינה את הקינוח הזה בדיוק עכשיו ונתקלת בבעיה בשכבת השוקולד.
    לאחר קירור הגנש, הקצפתי את התערובת אולם קיבלתי מוס בעל מרקם דחוס וקשה שלא ניתן לחלוקה בין הכוסות.
    איפה טעיתי ומה עושים??
    תודה!

    השבמחק
  29. היי שרון
    תודה על הפירגון, כיף לשמוע שנהנית ממעלליי במטבח :)
    נשמע שפשוט הייתי צריכה להקציף את התערובת יותר-
    בתחילת הגנאש קשה אך לאט לאט הוא נפתח.
    כדי לפתוח את הבעיה כרגע,
    ממליצה להחזיר את התערובת למיקסר,
    ולהקציף תוך הוספת כמה שפריצים יפים של שמנת מתוקה
    עד לקבלת המקם הרצוי.
    שיהיה בהצלחה!

    השבמחק
  30. איך אני נהנית ממךךךךךךךךך.

    השבמחק
  31. היי חן
    החלטתי להכין קנוח זה לערב השנה החדשה ביום שני בערב.הכנתי את הגנאש בבוקר והקצפתי אותו בערב לאחר קרור.משום מה הוא לא "התקצף" לי אלא הפך לגושים ובלתי ניתן למזיגה לכוסות.מה לדעתך הייתה הטעות שלי?עדיין יש לי יומיים עד יום ב' בערב לתקן ולהכין גנאש חדש.

    תודה ניצה

    השבמחק
  32. היי ניצה
    יתכן והיית צריכה פשוט להוסיף להקציף את הגנאש,
    כשהוא קר וקשה לעיתים לוקח לו זמן "להיפתח".
    בכל מקרה במידה וקורה בפעם הבאה אין צורך להזביל את הגנאש,
    פשוט להוסיף להקצפה שפריץ יפה של שמנת מתוקה,
    זה יעזור לו להיפתח בקלות.
    שיהיה בהצלחה!
    ענבל

    השבמחק
  33. היי פייה יקרה!
    בזמן שחכיתי לתשובתך הספקתי לקרוא את התשובה לקודמתי,אז לא הזבלתי את השוקולד,אלא הוספתי מעט שמנת מתוקה ויצא בסדר גמור.הקנוח יצא מדהימממם!! משגע בטעמיו המגווונים,הוויסקי התאים בדיוק לשנה החדשה שבאה עלינו לטובה אתמול.אלא מה,כנראה לא הייתי כל כך טובה בשעורי הגיאומטריה,משולש ראשון אמנם יצא לי,אבל זה שאחריו לא היה כל כך מדויק,והשכבה השלישית כסתה לי על קודמותיה.יש לציין שחכיתי את הזמן הנדרש בין שכבה לשכבה.אך בכל מקרה היה נפלא,הקנוח קצר מחמאות ותודה על המתכון.
    שנה אזרחית טובה ומאושרת ניצה

    השבמחק
  34. היי ניצה
    שאפו על ההשקעה בהרמת הכפפה
    ושמחתי מאוד לשמוע שנהניתם מהקינוח :)
    גם אני נהניתי משילו הטעמים והמרקמים בקינוח
    ולמרות הבעיות בגיאומטריה העיקר שיצא טעים!
    תודה רבה על העידכון
    ושהשנה החדשה תהיה מתוקה יותר מקודמתה, אמן!
    ענבל

    השבמחק
  35. מתקון מדהים, וואו, כל הכבוד

    השבמחק

Print Friendly and PDF
כל הזכויות שמורות ל"פיית העוגיות". אין להעתיק או לעשות שימוש בחומרים ללא אישור מפורש. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...