יום שלישי, 1 בנובמבר 2011

ג`לי אבטיח ופרידה מהקיץ





אוקטובר כבר החל, ומזג האוויר הולך ומתקרר בארצנו הקטנה-
לפני כמה ימים אפילו תפס אותי מבול זלעפות בדרך לעבודה...
אין ספק שהסתיו כבר הגיע ובקרוב גם החורף בעקבותיו...
ואני כבר מעכשיו מתגעגעת לקיץ- איך אפשר שלא?
מתגעגעת לחום.... מתגעגעת לשעון הקיץ בו האור נמשך עד מאוחר... מתגעגעת לחוף הים... ולקרני השמש החמימות...
בשוק עדיין אפשר למצוא פירות אחרונים עם ניחוח של קיץ
אז רגע לפני שגם הם יעלמו מהמדף לחודשים הקרובים,
אני מקדישה את הפוסט הזה לאחד מסמלי הקיץ הישראלי הבלתי מעורערים – האבטיח.






אין ספק שאבטיח הוא אחד הפירות המיוחדים ביותר, ואי אפשר שלא לרכוש אליו איזשהם סנטימנטים-
אין מי שלא אכל קוביות אבטיח בשבת על חוף הים, מתוך קופסת פלסטיק ישנה שאמא ארזה...
הוא לנצח יזכיר את אותו המוכר בשוק שצורח "על הסכין" ומושיט נתח משולש אדום ומתוק כמו דבש לעוברים ושבים...
אפשר לאכול אותו בטבעיות בעזרת הידיים ללא צורך בנימוסים מיוחדים,
 וגם כשכל המיץ המתוק נוטף על זוויות הפה ברגע שנוגסים זה לא משנה...
הוא מזכיר פיקניקים משפחתיים בהם נהגנו לצנן את האבטיח במימי הכנרת,
כדי שיתקרר בדיוק עד הזמן בו נסיים לזלול את כל מה שיש על המנגל...
ובאופן אישי הוא מזכיר לי את אבא שלי, שמשתגע על אבטיח עם גבינה בולגרית, ולא מפסיק להלל את השילוב המופלא!....

הפעם קניתי אבטיח אישי וקטן, המצאה חדשה שנועדה בדיוק בשבילי
כי כמה שאני אוהבת את הפרי הזה, ודאי אשתעמם ממנו הרבה לפני שייגמר... כזו אני.
תוך כדי נגיסה באבטיח, שקעתי לי במחשבות ונוכחתי לגלות שמעולם בעצם לא ניסיתי להשתמש באבטיח בתור חומר גלם –
מעולם לא ניסיתי להכין ממנו משהו אחר, ומדוע בעצם?
אמנם טעמו עדין, ויש בו אחוז מים רב, אז אולי לעוגה או לפאי הוא פחות יתאים,
אבל אין מן הנמנע שנוכל להשתמש בו להכנת משקאות או קינוחים מרעננים.
מיד קפץ לי לראש רעיון שהייתי חייבת לנסות... ג`לי אבטיח! זה מה שמתחשק לי לעשות!
וכדי להגיש את הג`לי שלי בצורה יפה ומקורית, החלטתי להשתמש בקליפת האבטיח כקערה גדולה,
ולאחר לפרוס אותו לפרוסות- כמו אבטיח... רק מג`לי! איך לא חשבו על זה קודם?

התוצאה יצאה מקסימה!
ג`לי אבטיח עדין ומרענן, פשוט מאוד להכנה
ובצורה הגשה מיוחדת שבהחלט עושה כאן את כל העבודה.
כדי להוסיף לג`לי שלי טעם מיוחד, תיבלתי אותו במעט ערק ונענע שהקנו לו טעם רענן-
כמה קוביות של גבינה בולגרית ליד, ואתם מסודרים!





מעבדים את בשר האבטיח במעבד מזון עד לקבלת נוזל חלק ככל הניתן.
מעבירים את הנוזל דרך מסננת כדי שהג`לי שנקבל יהיה חלק וצלול, ללא גושי פרי או גרעינים.
מבשלים את מיץ האבטיח עם סוכר, מיץ לימון, ג`ינג`ר ונענע.





מערבבים לתוך חלק מהנוזל ג`לטין ומניחים לספוח נוזלים - ראו כמה הג`לטין נפוח וגושי לאחר מכן.
ממיסים את הג`לטין ומערבבים אותו לתוך שאר מיץ האבטיח, מוסיפים מעט ערק או וודקה ומערבבים.






מנקים את קליפת האבטיח משאריות פרי, ויוצקים לתוכה את הג`לי הנוזלי שלנו.
מניחים במקרר לכמה שעות עד שהתערובת מתייצבת, ופורסים לפרוסות, ממש כמו שפורסים אבטיח.





וכך נראית התוצאה הסופית – כל כך חמודה!




איזו רעננות... כבר אני מתגעגעת לקיץ...




ובשביל אבא - עם בולגרית!




ואפשר גם במנות אישיות




ג`לי אבטיח וערק

החומרים:
חצי אבטיח אישי בשל ומתוק (בערך קילו וחצי כולל הקליפה), או 1.2 ק"ג קוביות אבטיח
2 כפות יפות 
ג`לטין
150 גר` סוכר
מיץ סחוט מלימון קטן
מעט שורש ג`ינג`ר מגורר או 1 כפית גדושה ג`ינג`ר  יבש טחון
חופן גדול של נענע
כמה וכמה כפות טובות של ערק (לא חייבים אבל רצוי, אפשר גם וודקה)

אופן ההכנה:
להסיר בזהירות בעזרת סכין חדה את בשר האבטיח מהקליפה, להעביר למעבד מזון ולטחון אותו עד לקבלת נוזל חלק ככל הניתן.
לסנן את מיץ האבטיח דרך מסננת כדי להסיר גרעינים וגושי פרי שלא התרסקו כמו שצריך, כדי שנוכל לקבל ג`לי צלול ונקי.
(אם מתקבלת במסננת כמות גדולה מדי של פרי החזירו למעבד המזון וטחנו אותה עוד כדי שלא יהיו לכם מעט מדי נוזלים).
להעביר 200 מ"ל ממיץ האבטיח לקערה, לפזר מעל את אבקת הג`לטין ולהניח בצד לספיגה למשך כרבע שעה.
להעביר את יתרת מיץ האבטיח לתוך סיר בינוני, להוסיף לו סוכר, מיץ לימון ג`ינג`ר טחון וחופן של נענע.
לבשל את התערובת על להבה נמוכה תוך עירבוב לעיתים רק עד שהסוכר נמס לחלוטין, ולהסיר מהאש.
להניח לתערובת להצטנן במשך כרבע שעה, ולאחר להסיר את עלי הנענע.
בינתיים לנקות את קליפת האבטיח משאריות פרי בעזרת כף, כדי להשאירה כמה שיותר לבנה ונקייה ושתוכל לשמש עבור כלי ההגשה.
להמיס את גרגירי הג`לטין הקרושים בעזרת חימום קצר במיקרוגל במשך כמה פעמים לזמן קצר מאוד תוך עירבוב בין לבין, עד לקבלת נוזל חלק.
לצקת את הג`לטין המומס לתוך סיר מיץ האבטיח בזרם דק תוך עירבוב עד לקבלת נוזל חלק.
לבסוף לערבב פנימה כמה כפות של ערק או וודקה לפני הטעם- טעמו והוסיפו אלכוהול לפי טעמכם
(באופן כללי טעמו של הנוזל צריך להיות יותר חזק מהרצוי מאחר שהוא מתעדן לאחר שהג`לי מתייצב, כנ"ל לגבי דרגת המתיקות).
אפשר גם להוסיף לתערובת חופן גדול של נענע קצוצה, זה מאוד מוסיף ומרענן.
להניח את קליפת האבטיח הריקה בתוך קערה יציבה שתחזיק אותה ישרה במקרר, ולצקת את הג`לי החם בזהירות לתוך הקליפה.
לחילופין אפשר לצקת את התערובת גם לכלים אישיים.
להעביר לקירור לכמה שעות עד שהג`לי מתייצב לחלוטין, ולפרוס אותו לפרוסות בעדינות רבה בעזרת סכין חדה.


0 מגיבים גרגרנים:

הוסף רשומת תגובה

Print Friendly and PDF
כל הזכויות שמורות ל"פיית העוגיות". אין להעתיק או לעשות שימוש בחומרים ללא אישור מפורש. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...